اصغر سپه‌وند روز چهارشنبه در جریان بازدید رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از پروژه‌های آبخیزداری ورامین گفت: در دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، هزار و ۵۵۰ هکتار از مراتع سیاهکوه ورامین با اجرای هلالی‌های آبگیر و کاشت بذر گیاه درمنه دشتی، زیر پوشش پروژه ذخیره نزولات آسمانی رفته  است.
وی افزود: با توجه به بیابانی بودن اراضی ورامین، در سال‌های گذشته عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح  ۱۱هزار هکتار از اراضی بیابانی منطقه ابردژ اجرا شده است.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم اثربخشی بیشتری داشته و باعث توسعه پایدار و موفقیت در اجرای طرح‌های مختلف می‌شود.
ورامین پیشرو در اجرای طرح های بیابان زدایی است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این بازدید گفت: ورامین یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای طرح های بیابان زدایی به شمار می آید.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: اقدامات مثبت صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی ورامین زیر بنایی و تاثیرگذار در رونق تولید و جهش تولید است.
وی تصریح کرد: با حفظ و توسعه منابع طبیعی، بستر مناسب برای تولید و اشتغال فراهم می‌شود که از این رو لازم است تا حفاظت و گسترش فعالیت‌های منابع طبیعی به عنوان یک اولویت، در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه موقت ورامین افزود: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی در جلوگیری از پیشرفت بیابان و کنترل ریزگردها و نیز بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیارمهمی داشته است.
شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان حدود۱۹۰هزار هکتار مراتع و حدود ۳۰هزار هکتار اراضی بیابانی است.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.