سید علی میر موسوی روز یکشنبه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان افزود: پرونده تخلف یک واحد عرضه کننده محلول ضدعفونی قاچاق نیز در زمان اپیدمی کرونا به مبلغ ۳۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان به اداره تعزیرات شمیرانات ارجاع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۹ گشت مشترک و بازرسی از ۷۷۷ واحد صنفی در خصوص قاچاق با ادارات و ارگان های ذیربط و اتحادیه های طلا و جواهر، خرازی، نانوایان، مواد غذایی، پوشاک و اتومبیل کرایه صورت گرفت اظهار داشت: طی این بازرسی ها ۱۱۰ فقره پرونده مرتبط با قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۵۰۷ هزار تومان تشکیل شد.

وی گفت: مواد دخانی، پوشاک، داروهای گیاهی، آرایشی و بهداشتی، مکمل های انرژی زا، میوه، روغن موتور، غذای حیوانات، ساعت، طلا و جواهر و لوازم خانگی به ترتیب بیشترین آمار قاچاق شهرستان را داشتند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات در تشریح اهم تخلفات شکل گرفته در سال ۹۸ بیان داشت: یک واحد توزیع خارج از شبکه کود شیمیایی با پرونده تخلف ۱۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و یکی از اماکن ورزشی متخلف با پرونده تخلف ۱۰۲ میلیون تومان و ۹۶۰ هزار تومان به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

میر موسوی خاطرنشان کرد: ۸ واحد آرایشی بهداشتی متخلف در پاساژها و مراکز تجاری، ۲۴۹ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان و ۱۳ واحد عرضه کننده پوشاک (طرح برندها) متخلف، ۳۱ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان نیز شناسایی و جریمه شدند.

وی گفت: یک واحد عرضه کننده لوازم خانگی نیز به دلیل گران فروشی با ارزش تخلف ۲ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به اداره تعزیرات شهرستان معرفی شد.

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف شکایات و گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم وجود انبار عمده در سطح شهرستان یکی از مشکلات اساسی این حوزه بویژه در زمینه تنظیم بازار بشمار می آید، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ واحد انبار در سامانه جامع انبارها تائید شده اند که این تعداد نیز مربوط به خرده فروشی ها هستند.

شمیرانات دارای ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شمیرانات نیز در این جلسه اعلام کرد: در سال ۹۸ یکهزار و ۳۹۴ کیلوگرم میوه قاچاق اعم از انگور، سیب، بلوبری، بی بی کروت، آووکادو، پشن فروت، رامبوتان استوایی، نانی کیت زمینی بنفش، دراگون، استار فروت، پاپایا، بلک بری نارگیل استوایی، منگوستین، انبه استوایی و لیچی کشف شد.

به گفته مسعود ایلکا، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مذکور به ۳۷ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان می رسد.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ گلدان از گل های شاخه بریده اعم از سانسوریا چین، لاکی بامبو تایلند، ارکیده، بن سای و دندرولیوم تایلند به ارزش ریالی ۲۶ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان نیز کشف شد.

این مقام مسئول گفت: ۲۴ لیتر سم گوزاتیون غیرمجاز و قاچاق کشف شده است.

این شهرستان دارای ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی است.

عبدالرضا علی پناه، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات نیز از اقدامات این اداره با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور، مسابقه داستان نویسی، نشست تخصصی انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان و درج مطالب مرتبط در نشریات محلی اشاره کرد.

غلامرضا جعفری، رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شمیرانات اعلام کرد: در سال ۹۸ هیچ قاچاقی در بعد مواد نفتی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

شمیرانات دارای ۱۵ جایگاه سوخت، ۱۳ جایگاه در منطقه یک (شهر شمیران)، یک جایگاه در لواسان و یک جایگاه در اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر است.

این شهرستان متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شنال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.