به گزارش روز سه شنبه ایرنا عزت الله خانمحمدی در اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان افزود: تمام مسئولان و متولیان در شمیرانات به دنبال اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان هستند.
وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا امر و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی است و بطور جدی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
خانمحمدی تاکید کرد: در شمیرانات برای برخورد با متخلفان باید با طرح، برنامه و تقویم عملیاتی همراه با تدبیر و جدیت پیش رفت و از اقدام عجولانه، احساسی و ناکارآمد پرهیز کرد.
فرماندار شهرستان شمیرانات، ارائه آموزش هدفمند با رویکرد مبارزه با قاچاق، توجیه اصناف، حرف و مشاغل، ایجاد همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های متولی مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست و افزود: در مرحله اول مبارزه با قاچاق باید از هر اقدامی که موجب ایجاد تنش و سلب آرامش از مردم است، اجتناب شود و روزنه این کار، توجیه، آموزش و ابلاغ تذکر و اخطار قانونی است.
وی گفت: در آینده نزدیک همایش توجیهی برای اصناف برگزار و ضمن ارائه ضرورت ها و تبییت دستورالعمل و آیین نامه مبارزه با قاچاق کالا، هشدارهای لازم قبل از برخورد سلبی قانونی به برخی افراد متخلف ارائه می شود.
وی از دستگاه های متولی مبارزه با پدیده قاچاق کالا خواست تا مصادیق و راهکارهای عملیاتی در مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیر مجاز در این شهرستان را اعلام کنند.
خانمحمدی در ادامه با اشاره به جمع آوری تابلوهای تبلیغات برند های خارجی از سطح شهرستان گفت: این موضوع سال گذشته در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفت و از مدت ها قبل ضرورت جمع آوری این تابلوها مورد توجه قرار گرفت و بر ساماندهی تابلوهای اصناف به ویژه تابلوهای برند های غیر مجاز تاکید داریم.
وی بابیان اینکه اعتبار و اهمیت شهرستان شمیرانات در سطح ملی قابل تحلیل است، عنوان کرد: شهرستان شمیرانات دارای 2 رویکرد گردشگری، کشاورزی(باغداری، دامداری و زنبورداری) در حوزه اقتصاد است و اداره صنعت، معدن و تجارت باید با توجه به ظرفیت های اقتصادی، برنامه های ریزی و طرح های مناسب اقتصادی برای این شهرستان تدوین کند تا با هم افزایی سایر دستگاه های متولی پیگیری و اقدام شود.
اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شمیرانات با حضور علی اکبر پوراحمد نژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران و شیرقاضی معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران و مسئولان شهرستانی در فرمانداری شمیرانات عصر روزدوشنبه، برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.