به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خدایی راد صبح چهارشنبه در دومین جلسه کمیته ساماندهی مشارکت‌های مردمی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قرچک که با محوریت تبادل نظر در خصوص تجمیع بانک اطلاعات افراد و خانواده‌های آسیب دیده از شرایط کرونا برگزار شد اظهار داشت: کارگروه ساماندهی مشارکت‌های مردمی متشکل از برخی دستگاه‌های دولتی، سپاه ۱۵ خرداد و تعدادی از سمن‌ها و گروه‌های مردمی در شهرستان شکل گرفته تا با شناسایی افراد و خانواده‌های آسیب دیده ناشی از این بیماری بتوان کمک کوچکی برای معیشت و زندگی آنان انجام گیرد.

خدایی راد افزود: ویروس کرونا این روزها به شدت ذهن و جسم جامعه جهانی و ایران را به خود مبتلا کرده به طوری که تقریباً تمام بخش‌های زندگی بشری تحت تأثیر قرار گرفته اما در این میان برخی از اقشار، آسیب بیشتری دیده‌اند که هدف از تشکیل این جلسه نیز رسیدگی به موقع به شرایط آنها به منظور کاهش مشکلاتشان است.

وی یادآور شد: شناسایی افراد آسیب دیده به دستگاه‌های ذیربط در شهرستان ابلاغ شده چرا که آمارها پراکنده هستند و انجام آن به تنهایی از عهده یک دستگاه و سازمان بر نمی‌آید و برای اینکه شناسایی این افراد به درستی پیش برود اداراتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات خیریه پای کار آمدند تا اطلاعات خانوارها با شمول و دقت بالاتری مشخص شود.

این مسئول ادامه داد: حمایت از اقشار خاص جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد از جمله بیماران اعتیاد، توان‌خواهان، زنان سرپرست خانوار و … اهمیت بیشتری دارد و حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا یک وظیفه انسانی و اجتماعی است به همین منظور از تمامی دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم ضمن تسریع در انجام وظایف محوله، همکاری و همراهی لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی افزود: در خصوص شناسایی افراد آسیب پذیر، جمع آوری کمک‌ها و تأمین و توزیع منابع باید دقت نظر لازم لحاظ تا با داشتن وحدت رویه، مؤثرترین خروجی لازم ارائه شود.

معاون فرماندار قرچک از ادارات متولی و دیگر نهادهای مردمی خواست ضمن جمع آوری اطلاعات خانوارها با تعداد اعضا و ویژگی‌های مؤثر دیگر با رعایت و حفظ اصول محرمانگی و امانتداری، آسیب شناسی مربوطه را نیز از اجرای طرح انجام دهند تا تبعات ممکن به حداقل برسد.

وی گفت: همدلی ادارات برای رفع مشکلات در شرایط بحرانی مثال زدنی است و در این شرایط بحرانی نیز برای حمایت از تمامی اقشار باید روحیه جهادی و سعه صدر داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.