به گزارش روز دوشنبه فرهنگسرای گلستان، راه‌اندازی تور مجازی با عنوان «نقشنامه» از دیگر فعالیت‌های این فرهنگسرا در روزهای قرنطینه خانگی برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان و علاقه‌مندان بازدید آثار هنری است.

نقشنامه در اینستاگرام با معرفی و مروری بر آثار هنرمندان به نشانی golestan.farhangsara  بستری برای بازدید مجازی آثار هنری و آشنایی مخاطبان از زندگی‌نامه هنرمندان، شیوه و تکنیک‌های هنری آنان فراهم کرده است.

نمایشگاه «خوشنویسی نستعلیق» با آثار استاد حسین شکرابی از عناوین نقشنامه یک است. حسین شکرابی متولد ۱۳۴۷ در تهران است. وی پس از دریافت مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران از محضر اساتیدی همچون کیخسرو خروش، غلامرضا خلج غلامرضا طلوعی وعبدالصمد حمدی بهره برد.

نقشنامه (۲) تور مجازی «گنجینه کتابخانه و موزه ملک» را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این مجموعه منتخبی از آثار هنری عصر قاجار با شرحی بر هنر قاجار، حکومت دوران قاجار و تصاویر هنری دوران قاجار با موضوع نگاره گل و پروانه اثر آقا لطفعلی شیرازی، نگارگری عصر قاجار، نگاره میرزا محمدتقی خان اثر میرزا ابوالحسن خان نقاش‌باشی، نگاره علیقلی میرزا اعتضادالسلطنه اثر میرزا ابوالحسن خان غفاری، نگاره گل سرخ اثر ابراهیم الحسنی، نگاره محمدحسین خان، محمدابراهیم خان و محمدمهدی خان غفاری است.

با راه اندازی تور مجازی گالری فرهنگسرای گلستان برای رعایت حال شهروندان در روزهای قرنطینه امکان خرید آثار با اعلام اثر منتخب از هنرمند از طریق اینستاگرام این مرکز فراهم شده است  .

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.