به گزارش ایرنا، اکبر اسکندر نژاد شامگاه پنجشنبه آیین اختتامیه پنجمین 2 سالانه خوشنویسی ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با ارایه گزارشی از روند اقدامات انجام شده به منظور برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری ملی، گفت: با تشکیل شورای سیاست گذاری این رویداد فرهنگی و هنری در فروردین ماه سال جاری، فرایند انتشار فراخوان و سایر مراحل آغاز شد.
وی اضافه کرد: راحت ترین کار ممکن این بود که طی فراخوانی، تمام آثار دریافت و در یک مرحله داوری شود اما طی 2 سالانه گذشته به توصیه استاد احمد پیله چی مشق حضوری به فرایند این رویداد اضافه شد.
این مسئول اظهار داشت: برگزاری این رویداد بدون شک در رشد و تقویت خوشنویسی قزوین و کشور تاثیرگذار است.
اسکندر نژاد با تقدیر از تمام مسئولان و هنرمندانی که در برپایی این رویداد مشارکت داشتند،افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد بدون حمایت استانداری نمی توانند چنین رویدادهایی را برگزار کنند و در این برنامه هم شاهد حمایت های ویژه استاندار قزوین بودیم.
پنجمین 2 سالانه خوشنویسی همزمان با هفته فرهنگی قزوین از اوایل شهریورماه در بخش‌ های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث افتتاح شد.
با فراخوان این دوره از 2 سالانه 700 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد که 250 اثر منتخب در نمایشگاه 2 سالانه به نمایش گذاشته شد.
از آثار پذیرفته شده مربوط به 2 سالانه خوشنویسی قزوین 210 اثر منتخب با یکدیگر رقابت پرداختند.
شهر قزوین بواسطه برخورداری از هنرمندان بنام خوشنویسی کشور از جمله میرعماد میرعماد حسنی (استاد بزرگ خط نستعلیق)، میرزا محمد حسین عماد الکتاب قزوینی، میرزا محمد علی خیارجی، عبدالمجید طالقانی و ملک محمد قزوینی و ابوالحسن محصص مستشاری به پایتخت این هنر در ایران معروف است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1021676
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    1

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • عباس یزدانی پور

    با سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرام
    امیدوارم با کمک و مساعدت ریاست محترم انجمن خوشنویسان شعبه قزوین بتوانیم این هنر زیبا را در بین مردم بیشتر نهادینه نمائیم و نیز بکوشیم تا در اقصی نقاط استان عزیزمان هنرمندان خوشنویس بیشتری را تربیت نمائیم.
    یا علی مدد

    پاسخ