به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محسن خانچرلی در این باره اظهار داشت: ماموران پلیس اداره نظارت براماکن عمومی استان به همراه تیم هایی متشکل از سازمان تعزیرات، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه های مرتبط در پی شیوع ویروس کرونا و مصوبات ستاد ملی مبارزه با شیوع این ویروس، مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری، استمرار بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انسانی را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس با تمام توان و امکانات درصدد تامین امنیت فیزیکی و روانی شهروندان در این ایام است، گفت: پیشگیری و مقابله با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و همچنین برخورد با خودروها و واحدهای صنفی متخلف که به توصیه‌های بهداشتی و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه نمی‌کنند در دستور کار پلیس است.

وی با اعلام اینکه هزار و ۹۵۱ واحد صنفی متخلف در این ایام به علت رعایت نکردن موازین و مقررات مبارزه با انتشار ویروس کرونا پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمده، اظهار داشت: در همین رابطه هفت هزار و ۴۱۲ مورد بازدید مشترک با حضور ماموران پلیس و دیگر نهاد های مسئول انجام شده که منجر به صدور ۳۵۷ مورد اخطار و ۳ هزارو ۱۸۶ مورد تذکر شفاهی شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: در جریان این بازرسی ها، ۳۸۱ هزار و ۵۶۹ عدد انواع مواد شوینده و بهداشتی، ۴۱ هزار و ۱۶۷ عدد ماسک، ۷۲ هزار و ۷۵۰ لیتر الکل ضدعفونی کننده و ۳۰ هزار عدد دستکش لاتکس تاریخ مصرف گذشته توسط ماموران اداره نظارت براماکن عمومی استان کشف و جمع آوری شده است.

خانچرلی گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، کار نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی با جدیت از سوی پلیس امنیت عمومی دنبال و واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۳ فروردین در مجموع ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تاکنون چهار هزارئو ۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده اند و ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.