به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد امامی امین روز سه شنبه در جلسه هماهنگی غربالگری کارگران با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت: در کنار اقدامات مختلف برای مقابله با کرونا، باید زنجیره تولید کالا و اقلام مختلف حفظ شود تا اطمینان حاصل شود که کالا به قدر کافی وجود دارد.

 وی ادامه داد: دستورالعمل های وزارت بهداشت باید از طریق تقلیل نیروی انسانی و ۳ شیفت فعالیت کردن کارخانه ها به خوبی رعایت شود، به عنوان مثال اگر قبلاً کارخانه ای با ۱۰۰ نفر در یک شیفت کار می کرد اکنون در سه شیفت ۳۳ نفره کار کنند تا تجمع نیروی انسانی کاهش پیدا کند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد: حتما واحدهای تولیدی، تجهیزات بهداشتی اعم از ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده را در اختیار پرسنل قرار دهند.

 امامی امین در مورد غربالگری در شهرک‌های صنعتی واحدهای تولیدی گفت: غربالگری هم در مبادی ورودی شهرک ها و لکه های صنعتی انجام شود و شرکت شهرک‌های صنعتی این امکانات را فراهم کند و در مرحله بعد نیز در مبادی ورودی کارخانه ها و واحدهای تولیدی نیز طرح غربالگری و تب سنجی انجام شود.

 امامی امین سپس با بیان اینکه ۴ هزار کارشناس بهداشت محیط براقدامات بهداشتی واحدهای صنعتی و تولیدی نظارت می‌کنند تصریح کرد: به تمام واحدهای صنعتی و کارگاهی اطلاع‌رسانی شود که از ۱۶ فروردین تنها کارخانه ها و کارگاه هایی مجاز به فعالیت هستند که تجهیزات بهداشتی را برای پرسنل آماده کنند در غیر این صورت از فعالیت آنها ممانعت به عمل می آید.

براساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزارو ٨١١نفر رسید.

تاکنون هشت هزار و ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزار و ٩٣٤ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.