به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز یکشنبه در آغاز دویست و هشتمین جلسه شورا با اشاره به آغاز فعالیت ادارات در تهران با حضور دو سوم کارمندان، گفت: از هفته آینده فعالیت اصناف نیز آغاز می شود که این فعالیت ها موجب افزایش تردد در سطح شهر و ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی خواهد شد.

وی افزود: نگرانی جدی در مورد ایجاد موج  شیوع پاندمی(همه گیری)کرونا وجود دارد که همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و تضعیف سیستم ایمنی شهروندان روزه دار، پیامدهای نگران کننده ای را بدنبال دارد.

هاشمی گفت: انتظار مدیریت شهری آن است که در تصمیمات ستاد ملی و شهری کرونا، همه جوانب سنجیده و از تجربیات و تخصص مدیریت شهری و شورای شهر استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از شیوه انعکاس خدمات پرسنل زحمت کش مدیریت شهری انتقاد کرد و افزود: در این ایام با توجه به حجم زیاد بارندگی ها، در شرایط سخت کرونا مشغول پاکسازی معابر و کانال‌های پساب در سطح شهر هستند.

وی ادامه داد: در طول دوماه گذشته نیز پاکبانان و نظافت گران شهر، جمع آوری و دفع پسماند بخصوص پسماند عفونی، سازمان بهشت زهرا، شرکت شهر سالم، سازمان آتش نشانی و فروشگاه شهروند عملا بدون تعطیلات و فراتر از زمان عادی مشغول خدمت رسانی بوده اند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که جا دارد رسانه ملی و رسانه های مجازی همگام با پرسنل بخش سلامت، زحمات این عزیزان را نیز پوشش بدهند.

هاشمی همچنین از معاونت فرهنگی – اجتماعی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری خواست تا برنامه های ویژه خود را در سه محور، ماه رمضان، ترمیم آلام خانواده های مصیبت زده وتقویت و حمایت از فعالیت های خیریه ها تهیه کنند .

وی گفت: در ماه های اخیر خانواده های مصیبت زده، بدلیل عدم امکان برگزاری مجالس ترحیم و تسلی توسط نزدیکان دچار آسیب روحی و سوگ خاموش شده اند.

براساس آخرین آمار، کرونا تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر را در کشور مبتلا کرده و جان ۴ هزار و ۲۳۲ نفر را گرفته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.