به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،الهام فخاری روز سه شنبه در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران گفت: تهران هوا ندارد و ما گرفتار این جمله که 'کاری نمیشه کرد' هم ازسوی مسئولان و هم از سوی مردم هستیم.
وی ادامه داد:باوجود رخداد فصلی که در سال‌های گذشته هم تجربه شده است اما هنوز شاهد ناهماهنگی های بین‌ بخشی هستیم و هیچ اقدام موثری برای کاهش آلودگی هوا انجام نمی شود در حالی که امری بسیار فوری و لازم است.
به گفته فخاری در لایحه بودجه 97دولت فقط به تقویت اوراق مشارکت برای توسعه وسایل حمل و نقلیه بسنده شده و این در حالی است که در تبصره 18 افزایش قیمت گازوییل و بنزین پیش‌بینی شده است، آیا اینکار به حمل و نقل عمومی فشار نمی‌آورد؟ حال آنکه ضرورت دارد 50 درصد این افزایش به توسعه حمل و نقل عمومی و مشاغل مرتبط اختصاص داده شود.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:زباله‌سوزی هنوز به روش سنتی در حال انجام است و منجر به آلودگی چشمگیر شهری می‌شود.
وی ادامه داد: باید جلوی تجارت پسماند گرفته شود که عده‌ای محدود از آن سود میبرند و عده‌ای در نامناسب‌ترین شرایط به عنوان زباله‌گرد تعریف می‌شوند.
فخاری تاکید کرد: باید کاری فراتر از جلسه و مصاحبه انجام داد‌ و از فاینانس برای مدیریت پسماند استفاده کرد.
فخاری با اشاره به آلودگی‌های ناشی از حضور موتور سیکلت‌ها،اظهار کرد:بارها درباره تاثیر آلودگی موتور سیکلت‌ها بر تنفس شهر هشدار داده‌ایم اما هنوز هیچ اقدامی نشده است و باید قبل از اینکه شهر از حداقل هوا برای تنفس محروم شود کاری انجام داد.
شورای شهر تهران ۲۱ عضو دارد و جلسات علنی ان روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.