به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، گروه کتابگردی این برنامه را صبح امروز با افتتاح یک کتاب فروشی در خیابان پاسداران تهران آغاز و سپس از موسسه فرهنگی پیدایش در خیابان سهرودی دیدن کردند.
احمد مسجد جامعی و مجید فراهانی دو عضو شورای اسلامی شهر تهران، نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران در این برنامه حضور دارند.
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: چهره‌های فرهنگی، هنری، رسانه ‌ای، مسئولان و متولیان تشکل‌های صنفی حوزه نشر و ناشران و کتابفروشان در این برنامه حضور دارند.
به گفته مهرشاد کاظمی که مسئولیت دبیرخانه کشوری پویش کتابگردی را برعهده دارد، اجرای این برنامه در سال گذشته با استقبال روبرو شد و بر اساس آمار اتحایه ناشران و کتابفروشان تهران، سال گذشته همزمان با اجرای پویش کتابگردی، خرید کتاب 30 تا 35 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا احمد مسجد جامعی(عضو شورای شهر تهران) مبدع برنامه کتابگردی است و هماهنگی های لازم برای برگزاری این برنامه از سوی موسسه خانه کتاب، به عنوان دبیر اجرایی برنامه کتابگردی انجام شده است.
احمد مسجد جامعی در این برنامه با اشاره به مصوبه شورای شهر سوم در مورد کتابفروشی‌ها افزود: این مصوبه بسیار سخت بود و هیچ یک از اعضا نمی خواستند به آن رای دهند، چرا که بر اساس آن اگر فردی می خواست کتابفروشی راه‌اندازی کند، از عوارض تجاری معاف بود و می‌توانست بدون این که کاربری خود را به تجاری تغییر دهد، کتابفروشی را دایر کند.
وی با بیان اینکه برای تصویب این مصوبه انتشاراتی ها به جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران آمدند افزود: سرانجام اعضا شورای شهر طرح را تصویب و کتابفروشی ها از عوارض تجاری معاف شدند.
پویش «کتابگردی» امروز پنجشنبه، یکم آذرماه در سراسر کتابفروشی های تهران برگزار می شود.
تهرام/7244 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.