امین شاهرخی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبتلایان از سالمندان، بیماران اعصاب و روان، جسمی و حرکتی بودند ضمن این که مددجویان بهزیستی عمدتا دارای بیماری های زمینه ای هستند با این حال ابتلای ۱۳۰ نفر نسبت به جمعیت ۲۴۵ هزار نفری رقم خوبی است که امیدواریم به زودی بهبود پیدا کنند.

وی افزود: براساس آمارها ابتلای سالمندان و معلولان در آسایشگاه های کشورهای دیگر  نسبت به کشور ما بسیار زیاد است و قابل مقایسه نیست با این حال در استان تهران با اجرای دقیق دستورالعمل ها و رعایت نکات بهداشتی در مراکز نگهداری شاهد آمار مبتلابان بسیار پایین است.

شاهرخی با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی در مراکز نگهداری مددجویان بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس تصمیم گیری کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی و فعالیت ستاد مبارزه با کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی به تمام مراکز بهزیستی ابلاغ و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با نظارت های صورت گرفته در اجرای دستورالعمل ها در مراکز بهزیستی استان تهران موفق عمل کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه از ملاقات های غیرضروری در مراکز نگهداری مددجویان و سالمندان خودداری می شود گفت: با کنترل های ورودی و خروجی به مراکز ملاقاتی های غیرضروری و حضوری ممنوع شده است تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

وی خاطر نشان کرد: اتاقی به نام" قرنطینه یا ایزوله" نیز در تمام مراکز بهزیستی استان آماده سازی شد تا افرادی را که علایم مشکوک به کرونا دارند را در آن نگهداری و بعد با هماهنگی مراکز بهداشتی در صورت نیاز منتقل شود.

شاهرخی با اشاره به وضعیت مددجویانی که در کنار خانواده زندگی می کنند گفت: بیشترین نگرانی بهزیستی در مورد این افراد است از این رو با مساعدت سازمان مستضعفین مبالغی برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی به حساب آنان واریز شده است.

وی از مددجویان درخواست کرد: درخانه بمانند تا با رعایت نکات بهداشتی توسط خود و اطرافیان شاهد شکست کرونا در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، بیش از سه هزار مرکز نگهداری و تجمع مددجویان بهزیستی در استان تهران وجود دارد که در آن از کودک چند روزه تا سالمندان در مراکز نگهداری، خدمات دریافت می کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون٦٦ هزارو ٢٢٠ نفر در  به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت:  ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.