رضا کارخانه روز یکشنبه در جلسه فوق‌العاده بررسی وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: متأسفانه برخی از مردم با تصور این که با پایان یافتن تعطیلات رسمی و غیررسمی نوروز، ویروس کرونا نیز از بین می‌رود، روز گذشته با حضور در خیابان‌ها و معابر شهر، یک روز عادی را در شهرستان رقم زدند.

وی افزود: واقعیت این است که تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و کادر درمانی منوط به همکاری مردم در قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا است، به گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان، کشور در مرحله کنترل بیماری کرونا نیز قرار نگرفته بنابراین نباید با حضور در خیابان و بازگشتن به زندگی عادی، تمامی این تلاش‌ها را بی اثر کرد.

معاون فرماندار ورامین تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری، ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ورامین و تعطیلی مراکز تجمع مردم از جمله بوستان‌ها همچنان ادامه دارد و لازم است تا مردم نیز همچون روزهای گذشته به ویژه روز طبیعت، از حضور در شهر، تفرجگاه‌ها و مزارع خودداری کنند.

کارخانه با انتقاد از وضعیت نابسامان حضور وانت‌بارهای دوره‌گرد در مناطق مختلف شهرستان ورامین گفت: این روزها در هر نقطه از شهر، ده‌ها وانت توقف کرده و به فروش میوه و سبزیجات مشغول است، این خودروها علاوه بر ایجاد مشکلات ترافیکی  وافزایش خطر بروز تصادف، مشکلاتی را به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی به همراه می‌آورند.

وی گفت: وظیفه ذاتی شهرداری، برخورد با هرگونه سد معبر است لذا ازمسئولان مدیریت شهری درخواست می‌شود تا با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری این خودروها از سطح شهر اقدام کنند.

معاون فرماندار ورامین افزود: با آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی، عملیات کنترل ورود و خروج خودروهای غیربومی به داخل و خوردهای پلاک استان تهران به خارج از محدوده ورامین در سه راهی چرمشهر – حسن آباد ادامه دارد و پلیس‌راه، راهداری و عوامل انتظامی با جدیت این طرح را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: با استقرار مرکز اورژانس در این پایگاه، هر گونه مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا شناسایی و افراد به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶۰۳ نفر رسید.
کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و نتیجه ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ آزمایش از ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (۱۷ فروردین) تعداد ۲۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.