سید عباس میری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از متصدیان واحدهای صنفی غیرضروری بدون توجه به هشدارهای اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی از ابتدای امروز شنبه، نسبت به بازگشایی مغازه‌های خود اقدام کردند که این اقدام، تخلف بوده و مستوجب برخورد قانونی است.

وی با بیان این که ده‌ها واحد متخلف تا کنون پلمب شده‌اند تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تمامی واحدهای صنفی غیرضروری که تا پیش از این قرار بود تا ۱۵ فروردین تعطیل باشند تا تعطیلی را تا ۲۳ فروردین‌ماه ادامه دهند و کلیه این واحدها باید نسبت به تعطیلی اهتمام داشته باشند.

میری گفت: براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با شیوع ویروس کرونا، فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی فروش‌ها، قصابی، مرغ فروشی و ماهی فروش‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشندگان لبنیات، نانوایی‌ها، تعمیر و تأسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، پخش دارو و مواد غذایی، داروخانه‌ها و مراکز تأمین آمبولانس مجاز است.

وی تصریح کرد: دیگر واحدهای صنفی که در لیست اعلام شده، اسامی آنان وجود ندارد، واحد غیرضروری بوده و اجازه فعالیت ندارند و باید نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین گفت: با اتمام تعطیلات رسمی و غیررسمی نوروز، برخی از کسبه‌ها در حاشیه شهر اقدام به بازگشایی واحدهای خود کرده بودند که با استفاده از شش اکیپ بازرسی شامل کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف با حضور در مراکز خرید، نسبت به ارائه تذکر و یا پلمب واحدهای متخلف اقدام کردند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار واحد صنفی در شهرستان ورامین فعالیت می‌کنند که از این تعداد، کمتر از یک‌هزار واحد ضروری می‌باشند.

از صبح امروز شنبه برخی از متصدیان واحدهای غیرضروری در حاشیه شهر ورامین و مناطق روستایی اقدام به باز کردن مغازه‌های خود کردند که این امر با اعتراض دیگر کسبه شهرستان مواجه شده است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسیده است.

از ظهر دیروز تا امروز ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۵هزار و ۷۴۳ مورد رسید.

خوشبختانه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسید.

 ۴۱۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

مردم برای خوداظهاری غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.