محسن بنائیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مبارزه با علف‌های هرز از اواخر اسفندماه سال گذشته در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو ورامین آغاز شده که تا کنون این طرح در ۱۱ هزار هکتار از اراضی غلات انجام شده است.

وی افزود: وجود علف‌های هرز در مزارع علاوه بر این که خساراتی را برای محصول به همراه دارد، در هنگام خرید محصول تضمینی گندم نیز کشاورزان را با مشکل مواجه کرده و از ارزش محصول آنان می‌کاهد و سهم مهمی در تحقق هدف خودکفایی در تولید گندم دارد.

وی در خصوص اجرای طرح مبارزه با سن غلات در اراضی کشاورزی ورامین گفت: علاوه بر عوامل طبیعی نظیر بارش نزولات جوی و شرایط آب و هوایی، مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات نیز بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم دارد و عدم توجه به مبارزه با آن می تواند محصول یک مزرعه را به طور کامل نابود کند.  

بنائیان گفت : مراکز دولتی خرید تضمینی گندم، محصولاتی که بیش از ۲ درصد سن زدگی داشته باشد را خریداری نمی‌کنند و این امر لزوم مبارزه جدی کشاورزان با این آفت را می رساند.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تعداد سن غلات مزارع به حد مبارزه نرسیده و کشاورزان می‌باید به محض اعلام مدیریت جهاد کشاورزی، عملیات مبارزه را آغاز کنند.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.