مجتبی عبداللهی روز شنبه در جریان بازدید از کارگاه تولید ماسک شهرستان ورامین گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، همگام با سایر نهادها خود را موظف می‌داند که برای همراهی و مساعدت با هموطنان و کادر درمانی، خدمات گسترده ای در حوزه‌های مختلف مبارزه با کرونا انجام دهد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تلاش دارد تا در تمامی بخش‌ها، به شیوه‌های مختلف به کمک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آمده و هر آنچه در توان دارد، به این مراکز معطوف کند.

عبداللهی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های متعدد تولید ماسک در شهرستان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان تهران، اداره کل اوقاف و امور خیریه با استفاده از توان بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت اماکن در اختیار و امامزادگان، با همکاری خیرین و سازمان افق اوقاف و امور خیریه، ماسک و مایحتاج مراکز درمانی را تولید می‌کند.

وی گفت: در کارگاه شهرستان ورامین که از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرده، تلاش می‌شود تا ۲۰۰ هزار ماسک تولید و به هموطنان و مراکز بیمارستانی و درمانی تقدیم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای تدفین فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا اظهارداشت: تمامی مراحل تدفین این افراد، بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس پرتکل وزارت بهداشت، تدفین این افراد در صحن امامزادگان ممنوع می‌باشد و در صورتی که شهرستانی از داشتن آرامستان محروم بود، با مصوبه شورای تأمین می‌توان با رعایت ضوابط بهداشتی این افراد در اماکن متبرکه و امامزاده‌ها دفن شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.