حسین دهقان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری ورامین به منظور جلوگیری از اجتماع مردم و مسئولان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، چهار طرح مهم مدیریت شهری شامل کمربندی خلیج فارس، بهسازی اطراف مسجد جامع ورامین، احداث گشتگاه جوان و به‌سازی اطراف امامزاده تاریخی یحیی (ع) را افتتاح و به مردم اهدا کرد.
وی افزود: عملیات احداث کمربندی خلیج فارس ورامین از سال ۱۳۹۷ با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال آغاز و طبق برنامه زمان‌بندی شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا حجم زیادی از ترافیک شهر را به سمت مناطق جنوبی منتقل کند.


دهقان افزود: این طرح به طول چهار هزار و ۹۰۰ و عرض ۲۰ متر اجرا گردیده که برای تکمیل آن، بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ متر تملک، ۱۷۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۸۳ هزار و ۸۳۵ متر مکعب خاکریزی، ۴۳ هزار مترمربع آسفالت ریزی و ۳ دهانه پل احداث شده است.


وی خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی اطراف مسجد جامع تاریخی ورامین از سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال آغاز گردید و مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار مترمربع اطراف مسجدجامع را در بر می‌گیرد.
شهردار ورامین اضافه کرد: در اجرای این طرح بیش از پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع خاک‌برداری، سه هزارو ۴۰۰ متر مربع خاک‌ریزی، یک هزار و ۳۰۰ متر جدول‌کاری و ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع کف‌پوش انجام شده و مبلمان شهری، آب‌نما و دیگر امکانات مورد نیاز نصب شده است.
وی در خصوص پروژه گشتگاه جوان یاد آور شد: فعالیت اجرایی این طرح با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸ و با هدف ایجاد فضایی مناسب برای تفریح مردم و نیز ایجاد بازارچه محلی برای فروش و عرضه محصولات مختلف انجام شده است.


دهقان افزود: در این پروژه ۳۰ غرفه احدا گردیده و المان‌ و مبلمان شهری و نورپردازی مناسبی انجام شده است.
وی گفت: پروژه به‌سازی محوطه امامزاده تاریخی یحیی(ع) با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سال ۹۸ انجام شد و طی آن، علاوه بر احداث میدان ورودی، آب‌نما و اصلاح هندسی، محل بازی مخصوص کودکان نیز احداث گردید.


شهردار ورامین افزود: هم اکنون این طرحها در اختیار مردم قرار دارد و شهروندان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.