سردار «حسن حسن‌زاده» روز چهارشنبه در نشست طرح بسیج ملی سلامت (مبارزه با کرونا) که با حضور فرماندهان نواحی سپاه غرب استان تهران، مسئولین بهداشت و درمان و فرمانداران غرب استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا و بستری شدگان و جانباختگان بودیم اما تاکید می کنیم که مردم همچنان در خانه بمانند تا از معرض این ویروس در امان باشند.

وی افزود: در برخی از شهرستان های استان تهران تعدادی از  خانواده ها به مسافرت رفته اند که این موضوع هم از دلایل کاهش مراجعات به مراکز بهداشت و درمان به شمار می رود.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران خاطر نشان کرد: تعطیلات موجب کاهش آلودگی ها می شود اما مردم باید در خانه ها بمانند.

وی ادامه داد: برآورد و پیش بینی ها مبنی بر ابتلای گسترده مردم در شهرستان های استان تهران و بروز وضعیت وخیم بود که این پیش بینی بروز و ظهور نکرد و وضعیت شهرستان های استان تهران، بهتر و مناسب تر از تهران است.

سردار حسن زاده عنوان کرد: مطلع کردن و ارائه اطلاعات و آموزش های مستمر به مردم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان های استان تهران ضروری و مهم است.

در پایان این مراسم فرمانداران غرب استان تهران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را مطرح کردند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.