عبدالمهدی نصیر زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکید ما بر برگزاری لیگ دسته اول به صورت قانونمند و بنا تصمیمات هیات رییسه سازمان لیگ کشتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت تیم می‌توانند در لیگ دسته اول حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: سه تیم نخست مسابقات جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب خواهند کرد.

رییس سازمان لیگ کشتی با بیان اینکه برای حضور در لیگ دسته یک تیم هایی از استان های یزد، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، زنجان، خراسان جنوبی و گلستان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند گفت: در این خصوص مذاکراتی با دانشگاه پیام‌نور، شرکت ملی صنایع مس، وزارت علوم تحقیقات‌وفناوری و برخی دیگر از بخش‌های غیردولتی برای حضور نمایندگانی از این سازمان‌ها در لیگ دسته اول انجام شده است.

به گفته نصیر زاده آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ دسته اول ۲۰ فرودین‌ماه بوده که پس از آن قرعه کشی واعلام برنامه مسابقات را خواهیم داشت.

رییس سازمان لیگ کشتی با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر کشتی پس از المپیک توکیو (اواخرمرداد ماه ۹۹) برگزار خواهد شد گفت: این همزمانی باعث شده که فرم آمادگی بازیکنان ثابت بماند و شاهد برگزاری رقابت باکیفیتی از سوی ورزشکاران غیر ملی پوش باشیم.

وی همچنین به هفتمین دوره مسابقات کشتی باشگاههای جهان(آزاد و فرنگی) اواخر سال آینده اشاره کرد و گفت: تاکنون استان‌های کردستان، چهارمحال بختیاری و گلستان آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرده اند.

نصیر زاده اضافه کرد: همچنین برای برگزاری این مسابقات کشورهای آمریکا و ارمنستان نیز برای میزبانی اعلام آمادگی کردند که  سازمان لیگ جهانی در این باره تصمیم گیری می‌کند.

  ششمین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان بهمن ماه امسال به میزبانی بجنورد (خراسان شمالی) برگزار شد که ۱۱ تیم از کشورهای خارجی (۶تیم آزاد و ۵ تیم فرنگی) به رقابت پرداختند که تیم بازار بزرگ در رشته آزاد و فرنگی قهرمان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.