به گزارش ایرنا، پس از استعفای علی رحیمی فر از ریاست هیات کشتی همدان و سپردن سکان سرپرستی این هیات به حمیدرضا درویشی از گوش شکسته های قدیمی و با اخلاق این استان، کشتی از برزخ حاشیه خارج و به ساحل آرامش رسید.
پیشتر ورزش کشتی همدان آبستن حواشی مختلف بود و همواره با بازتاب رسانه ای منفی و انتقادهای گسترده پیرامون وضعیت مدیریتی بر این هیات مواجه بود.
بازار داغ استعفا، آمد و رفت ها و تغییرات متعدد در مسئولیت ها، تنش های رسانه ای و حاشیه های دیگر سبب شد تا کشتی استان همدان به یک قدمی انحطاط کشیده شود.
گسترده حاشیه ها سبب شد تا علی رحیمی فر استعفا را بهترین تصمیم خود لحاظ کند و شرایط را برای ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی در این رشته ورزشی فراهم سازد.

* آشتی نام آوران با کشتی
استعفای رحیمی فر از راس هیات کشتی همدان با فشار برخی اطرافیان وی از هفته ها قبل همراه بود و افرادی که از حضور وی در انتخابات کشتی حمایت کردند به یکباره منتقد او شدند.
این دسته از افراد با طرح انتقادها و پیگیری های پنهانی با متولیان ورزش استان همدان باعث دلسردی رئیس وقت هیات کشتی و استعفای رسمی او شدند.
رحیمی فر اگرچه مدیری با اخلاق بود اما فرصت چندانی برای حضور مستمر در هیات کشتی نداشت و مسئولیت هایی که واگذار کرد نیز تاثیری در روند روبه رشد کشتی در این چند ماه نداشتند.
کشتی استان همدان در این چند ماه نتوانست پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و از رسیدن به جایگاه اصلی خود بازماند.
با روی کار آمدن درویشی به عنوان سرپرست هیات کشتی همدان برخی از گوش شکسته ها نگرانی وضعیت این ورزش پرمخاطب در سطح استان بودند.
درویشی در نخستین اقدام طی حکمی از 2 قهرمان مطرح المپیک و جام جهانی برای حضور در کابینه جدید این هیات دعوت کرد که مورد موافقت آنها قرار گرفت.
برهمین اساس مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان المپیک 2004 آتن به عنوان نائب رئیس و محمدحسین سلطانی قهرمان جام جهانی کشتی 2012 باکو دبیری هیات کشتی استان همدان را عهده دار شدند.
اما این پایان سپردن مسئولیت ها به قهرمانان و نام آوران کشتی نبود و سپردن سکان هدایت تیم جوانان همدان به سعید ابراهیمی دارنده مدال های طلا آسیا و نقره 2007 باکو نیز دیگر اقدام قابل تحسین درویشی در کشتی استان همدان بود.
این مربی مطرح نهاوندی حالا علاوه بر این مسئولیت، در کنار بزرگان کشتی نظیر فرامرز سماوات، مهرداد سعدی نژاد، داریوش کمروند و علیرضا صفایی و دیگر نام آوران کشتی زمینه تغییر و تحول اثرگذار در این رشته ورزشی خطه نهاوند را آغاز کرده است.
از سوی دیگر کشتی در شهرستان تویسرکان نیز سرآغاز امیدوار کننده پیدا کرده است.
علی محمد مالمیر ملی پوش سابق کشتی کشور که مدال های رنگارنگ کشتی را در کارنامه افتخارات ملی و بین المللی خود دارد، از چند هفته قبل با دعوت هیات کشتی استان به روی تشک آمده و در حال استعدادیابی و پرورش آنها در این شهرستان است.
مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان کشتی المپیک نیز علاوه بر نائب رئیسی هیات کشتی استان درصدد بازگرداندن جایگاه کشتی شهرستان ملایر در صف اول کشور است.
ملایر معدود شهرستان کشور است که 2 نائب قهرمان المپیک و چندین قهرمان آسیا را در کارنامه افتخارات خود دارد اما در سال های اخیر با حاشیه هایی که دامن گیر ورزش کشتی استان شد، از تداوم موفقیت ها فاصله گرفت.

* اتحاد و همدلی عامل موفقیت کشتی همدان
یکی از کارشناسان و مفسران کشتی معتقد است: اتحاد و همدلی و پرهیز از هرگونه حاشیه و اختلاف زمینه موفقیت دوباره کشتی استان را مهیا می سازد.
یاسر نصرتی افزود: کشتی همدان نیاز به تحول دارد و در دوره جدید هیات جرقه های رشد و اعتلای کشتی با دعوت از بزرگان و نام آوران این ورزش زده شده است.
وی اضافه کرد: برای موفقیت کشتی باید از همه سرمایه ها کمک گرفت و با استفاده از تجربه بزرگان و پیشکسوتان در کنار قهرمانان و نام آوران می توان به این مهم دست یافت.
نصرتی بیان کرد: حمیدرضا درویشی یکی از دلسوزان واقعی کشتی استان است که برای سازماندنی وضعیت این ورزش شبانه روز تلاش می کند و باید از وی تا پایان دوره سرپرستی حمایت و کمک کرد.
وی افزود: سپردن مسئولیت ها به نام آوران اقدام تحسین برانگیز درویشی در هیات کشتی همدان است و در آینده تاثیر این انتخاب ها مشخص می شود.

* درهای کشتی بروی همگان باز است
سرپرست هیات کشتی همدان نیز گفت: کشتی استان برای بازگشت به دوران اوج خود نیاز به حمایت همه جانبه دارد.
حمیدرضا درویشی افزود: برای رسیدن به این هدف از همه پیشکسوتان، مربیان و نام آوران درخواست کمک داریم و امیدوارم مجموعه کشتی با چشم پوشی و فاصله گرفتن از حاشیه ها، زمینه موفقیت کشتی گیران نخبه استان را فراهم کنند.
وی بیان کرد: به زودی نشست هیات با قهرمانان، نامداران، پیشکسوتان و مربیان کشتی استان برگزار و برای پیشبرد اهداف مدنظر، با خردجمعی و برنامه ریزی مدون تصمیم گیری خواهد شد.
درویشی خاطرنشان کرد: کشتی باید در تمامی شهرستان های استان فعال شود و همانند دهه 80 بتوانیم بازهم شاهد قهرمانی های پیاپی در میادین مختلف ملی و بین المللی باشیم.
وی یادآور شد: بازدید و سرکشی از سالن های آموزشی، تمرین در شهرستان ها با حضور مربیان نامدار و تقویت شورای فنی استان از دیگر برنامه های هیات خواهد بود.
کشتی استان همدان هم اکنون هشت هزار کشتی گیر و مربی فعال دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.