ملک محمد بویری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: با توجه به این که رفاقت و صمیمیتی بین مربیان و کشتی گیران تیم ملی وجود نداشت، بچه های ما روی تشک کشتی انگیزه ای نداشتند به همین دلیل نتایج کشتی آن ها به باخت منجر شد.
وی با بیان این که نتیجه تیم کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی مجارستان از قبل مشخص بود گفت: وقتی در اردوهای تیم ملی، سرمربی و مربیان تیم ملی صلیغه ای رفتار می کردند و هر کدام با یک کشتی گیر صمیمی بودند نباید انتظار داشت که نتیجه بهتری در این مسابقات بگیریم از سوی دیگر باید گفت که اشکانی در حد و قواره سرمربی گری تیم کشتی فرنگی بزرگسالان نبود.
سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه با بیان این که دست رسول خادم برای انتخاب سرمربی تیم ملی خالی بود و در مدت کوتاه کسی را نداشت که جایگرین اشکانی کند افزود: بعد از بازی های آسیایی اندونزی، علی اشکانی را از سرمربی گری تیم ملی کشتی فرنگی کنار گذاشتند اما چند روز بعد پیشکسوتان کشتی کشور تصمیم گرفتند که تا رقابت های جهانی مجارستان این مربی را حفظ کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ترکیب مناسبی در رقابت های جهانی مجارستان شرکت کرد گفت: معتقدم محمدعلی گرایی که قهرمان وزن 77 کیلوگرم بازی های آسیایی شد باید در وزن 77 کیلوگرم کشتی می گرفت چرا که با حریفان خود در این وزن به خوبی آشنا بود و یا از پیام بویری دارنده چندین مدال رقابت های جهانی و آسیایی در وزن 77 کیلوگرم استفاده می شد اما متاسفانه کادر فنی حتی به این کشتی گیر اجازه نداد در رقابت های انتخابی شرکت کند. بی شک اگر از این 2 کشتی گیر در وزن 77 کیلوگرم استفاده می شد تیم ما صاحب یک مدال می شد.
بویری در خصوص عملکرد کشتی گیران خوزستانی (مهرداد مردانی و سعید عبدولی) در رقابت های جهانی مجارستان گفت: سعید عبدولی نسبتا عملکرد خوبی داشت و پنجم شد هر چند که توانایی های این 2 کشتی گیر در همین حد است، بالاخره کشتی گیران کشورهای دیگر کار می کنند و به تورنمنت های بین المللی مختلفی اعزام می شوند اما کشتی گیران ایرانی به دلیل مشکلات ارزی نتوانستند در تورنمنت های بین المللی حاضر شوند .
وی ادامه داد: تیمهای کشورهای صاحب کشتی هر چند سال یک بار، پوست اندازی دارند لذا کشتی فرنگی ما نیز باید در 2 و 3 آینده یک پوست اندازی داشته باشد تا یک تیم بسیار خوب مانند سال 2012 داشته باشیم.
به گزارش ایرنا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت های جهانی مجارستان با کسب 39 امتیاز در مکان یازدهم جهان قرار گرفت.
نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح ذیل بود:
وزن 55 کیلوگرم: مسلم نادری خادم (رده پانزدهم)
وزن 60 کیلوگرم: مهرداد مردانی (رده بیست و سوم)
وزن 63 کیلوگرم: محسن حاجی پور (رده یازدهم)
وزن 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی ( رده هشتم)
وزن 72 کیلوگرم: محمدعلی گرایی ( رده نهم)
وزن 77 کیلوگرم: پژمان پشتام (رده بیست و سوم)
وزن 82 کیلوگرم: سعید عبدولی (رده پنجم)
وزن 87 کیلوگرم: حسین نوری ( رده نهم)
وزن 97 کیلوگرم: مهدی علیاری (مدال برنز)
وزن 130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی (رده شانزدهم)
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.