به گزارش روز چهارشنبه مجموعه فرهنگی تاریخی باغ موزه قصر، علاقه مندان به موزه و میراث فرهنگی می‌توانند در روزهای حضور در خانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در قالب تور مجازی به صورت رایگان از این مجموعه دیدن کنند.

در نسخه به روز شده تور مجازی باغ موزه قصر علاوه بر پوشش کامل مجموعه امکان مشاهده توضیحات بخش‌های مختلف، پخش خودکار راهنمای صوتی، پخش صداهای تاریخی و نمایش فیلم‌های موجود در موزه فراهم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید مجازی از موزه مارکوف، موزه زندان سیاسی و همچنین محوطه باغ ایرانی باغ موزه قصر به صورت مستقیم به نشانی http://b2n.ir/qasr مراجعه یا با ورود به سایت باغ موزه قصر در بخش بازدید مجازی از تمامی قسمت‌های موزه به صورت ۳۶۰ درجه دیدن کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای شروع بازدید مجازی از باغ موزه قصر می‌توانند روی نشانی http://qasr.ir/portals/۱۲/vtour/index.html کلیک کنند.

به گزارش ایرنا، باغ موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع شده است.

این باغ‌ موزه در دوران پهلوی به عنوان اولین زندان متمرکز تهران بود و بسیاری از زندانیان سیاسی در این مکان، زندانی بودند.

زندان قصر پس از انقلاب اسلامی محل حبس زندانیان غیرسیاسی شد و سال ۱۳۸۲ به دلیل حضور زندان در میانه شهر و بافت قدیمی و فرسوده آن، تصمیم به تعطیلی این زندان تاریخی گرفته شد.

بعد از تخلیه کامل زندان قصر در سال ۱۳۸۵ و رایزنی شهرداری تهران برای تغییر کاربری این مجموعه، بعد از اصلاح ساختاری و تغییر کاربری فضای زندان، باغ موزه قصر به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آبان ماه ۱۳۹۱ به عنوان یکی از مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با بافت تاریخی و موضوعیت فرهنگی اجتماعی به بهره برداری رسید.

مجموعه فرهنگی تاریخی باغ موزه قصر با وسعت بیش از ۷ هکتار شامل بخش‌ هایی همچون موزه مارکوف، موزه زندان سیاسی، نیایشگاه، برج های دیده بانی، سروستان و باغ ایرانی، سالن فرخی یزدی، نگارخانه ملک الشعرای بهار، کافه لقانطه، کافه گالری مارکوف و نمایشگاه خودورهای کلاسیک است.

فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل بخش‌های آموزشی، نگارخانه‌ها و موزه‌ها نیز برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعلیق شده است.

فعالیت تمامی کتابخانه‌های این سازمان تا ساعت ۱۷ بوده و به جز بخش امانت، سایر بخش‌ها از جمله سالن‌های مطالعه، بخش مرجع و نشریات کودک و نوجوان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

همچنین مجموعه‌های ورزشی این سازمان شامل آبی و غیرآبی نیز به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.