به گزارش روز چهارشنبه روابط‌ عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور اظهارداشت: در میان هیاهوی اخبار انتشار ویروس کرونا و خودمراقبتی‌ها که منجر به تعطیلی مراکز آموزشی، تفریحی و ورزشی شده است، بسیاری از کودکان تهرانی با چالش نحوه گذران اوقات فراغت خود در منزل مواجه هستند.

وی گفت: با همکاری کسب و کارهای اینترنتی کتاب کودک در نظر داریم این روزها در کنار خانواده‌ها بوده و به غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان کمک کنیم.

دانشور افزود: سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب‌های الکترونیکی و صوتی واوبوک، یکی دیگر از کسب و کارهای اینترنتی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی است که این هفته، امکان دانلود رایگان انواع کتاب‌های حوزه  کودک و نوجوان را برای همه خانواده‌ها و مخاطبان خود فراهم ساخته است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با دعوت از تمامی کسب و کارهای اینترنتی در این زمینه برای مشارکت در طرح اهدای رایگان کتاب‌های داستان به کودکان و نوجوانان بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با مراجعه به سایت واوبوک به آدرس اینترنتی www.vavbook.com و درج کد تخفیف shahrdari-tehran، کتاب‌های الکترونیکی و صوتی مربوط به کودک و نوجوان را به صورت رایگان مطالعه و دانلود کنند.

به گزارش ایرنا، مدارس استان و شهر تهران همچون سایر استان‌های کشور به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

بیش از ۲ میلیون دانش آموز در ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه در استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد، حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه شهر تهران تحصیل می‌کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.