به گزارش روز چهارشنبه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگسرای سرو، این فرهنگسرا با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی و برای رفاه حال شهروندان و دوری از تجمعات، ادامه دوره‌های آموزشی از راه دور را از طریق فضای مجازی آغاز کرده است.

در گام نخست دوره‌های مجازی، تعدادی از کلاس‌های آموزشی از جمله کلاس‌های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، مبانی موسیقی، سلفژ، آواز ایرانی، آموزش‌های کودکان در دوره مهد و پیش دبستانی، موسیقی؛ تار، سه تار، سنتور، دف، تنبک، گیتار، پیانو، ویولن و... زبان انگلیسی؛ گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان نویسی؛ از مقدماتی تا پیشرفته، فیلمنامه نویسی، خیاطی از طریق پیام رسان‌های فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری فرهنگسرای سرو و استفاده از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود می‌توانند به نشانی farhangsara_sarv@ مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٨٨٨٨١٨٧٩ - واحد آموزش تماس بگیرند.

«جشنواره خدمت»

فرهنگسرای خانواده در قالب برنامه «جشنواره خدمت» از اسفندماه تا پایان التهابات اجتماعی ویروس کرونا به آموزش مجازی برای فراگیران و نوآموزان مهد و پیش دبستانی در بستر فضای مجازی می‌پردازد.

دوره‌های آموزشی فرهنگسرای خانواده، در رشته‌های متنوع برنامه‌ریزی شده و قرآن و حدیث، مهارت‌های اجتماعی، ادبیات، هنرهای صناعی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای موسیقیایی، نجوم، رایانه، زبان‌های خارجی، ورزش، آفرینش‌های خانگی و ... محورهای این دوره‌ها هستند.

در خانه ماندن برای پیشگیری از شیوع کرونا فرصت ارزشمندی است برای آموزش مجازی و یادگیری از بهترین اساتید در هر زمینه‌ای که میل یادگیری داشته‌ایم و فرصتش فراهم نشده بود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری فرهنگسرای خانواده و بهره‌مندی از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه اجتماعی برگزار می‌شود می توانند از ساعت ٨ تا ١٣ با شماره تلفن ٨٨٧١٢٨٣٩ تماس بگیرند.

براساس این گزارش، در پی شیوع ویروس کرونا و با هدف عمل به توصیه‌های بهداشتی، دوره‌های آموزشی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران در همه رشته‌های فرهنگی و هنری لغو شده و ادامه تعدادی از این کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در رشته‌های متنوع برنامه‌ریزی شده و قرآن و حدیث، باوریابی اسلامی، زیست اخلاقی، فقه و زندگی، تاریخ، گفتمان انقلاب اسلامی، نغمه‌های دینی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگ، آداب و مهارت‌های شهرنشینی، ادبیات، هنرهای صناعی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای موسیقایی، تغذیه و بهداشت و سلامت، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی، نجوم، رایانه، زبان‌های خارجی، ورزش و آفرینش‌های خانگی محورهای این دوره‌ها هستند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و بهره‌مندی از کلاس‌هایی که به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌توانند به سایت فرهنگسراها مراجعه کنند.

همچنین تلفن تماس مراکز سازمان فرهنگی هنری در ساعت اداری پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.