به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا جوکار در پیامی تحت عنوان «پیام جمعه»،  ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت و افزود: یاد می‌کنم از شهدای گرانقدر و درود می‌فرستم به روان پاک امام بزرگوار که بنیاد شهید انقلاب اسلامی یادگار ارزشمند آن امام عزیز است. امید است همگان قدر خانواده‌های معزز و معظم شهدا را بدانیم و با شناخت صحیح راه شهدا و عمل به آن در محضرشان سربلند باشیم.

وی افزود: وضعیت اسفناک مسلمانان هند نیازمند شکست سکوت مجامع بین المللی در حمایت از مظلومین هند و فریاد زینب گونه مسلمانان جهان علیه ستمگرانی است که دست به خون مسلمانان بی گناه هند آلوده کرده‌اند.

امام جمعه شهر قدس گفت: باید همه مسلمانان جهان علیه ظلم ظالم فریاد سر دهند، باید دولت هند در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد، از دستگاه دیپلماسی کشورمان و کنفرانس سران کشورهای اسلامی و دیگر مجامع اسلامی می‌خواهیم که فریاد حمایت از مسلمانان بیگناه هند را بلند کنند و جلوی این مسلمان کشی را بگیرند.

وی سپس ویروس و بیماری کرونارا مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه این ویروس مصیبتی عالم گیر شده اما درس‌هایی به همراه خود دارد، اما از زیبایی‌های این ایام جامعه، جهاد همگانی سلامت برای مقابله با کرونا است که می‌تواند سیره و روش مناسبی برای همیشه جامعه ما باشد.

جوکار گفت: از زحمات شبانه‌روزی و مجاهدانه دست اندرکاران عرصه سلامت، پزشکان و پرستاران و نیز متولیان نظافت و امور شهری و همه مسئولین که حمایت و پشتیبانی می‌کنند تشکر می‌کنم، از همدلی و همیاری مردم با هم تشکر می‌کنم که جلوه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری در جامعه امروز مشاهده می‌شود، چقدر زیبا است وقتی مالک مغازه‌ای اجاره این ایام را می بخشد یا کسانی ماسک و مواد ضدعفونی کننده را به رایگان توزیع می‌کنند و عده‌ای جوان جهادگر به کمک مسئولین می‌شتابند و به نیازمندان خدمات رسانی می‌کنند و شهر و محلات را ضدعفونی می‌کنند. از همه عزیزان تشکر دارم.

امام جمعه قدس ضمن تشکر از زحمات دستگاه قضائی، خواستار برخورد همراه با قاطعیت و سرعت بیشتر با محتکران مواد بهداشتی و شوینده و ضدعفونی که نیاز این روزهای مردم است، شد و گفت: از مسئولین می‌خواهم که مشکل قطعی آب در برخی محلات شهر را حل کنند و مردم عزیز هم در روزهای پایانی سال با صرفه جویی در مصرف آب به حل این مشکل کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.