موسی احمدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده در شهرک صنعتی شمس آباد اظهار داشت: کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده در سایز های مختلف که شامل گالون های بیمارستانی تا اندازه های شخصی است در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی تا قبل از بیماری کرونا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت داشت، تصریح کرد: ظرفیت تولید این واحد  در دو هفته اخیر با سه شیفت کاری، افزایش ظرفیت تولید  ۱۰۰ درصدی داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در ادامه گفت: هدف از افزایش تولید در محصولات مورد نیاز فعلی  اشباع بازار از مواد ضدعفونی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته تاکنون سه واحد تولیدی در شهرستان ری در جهت تولید مواد ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشتی اعلام آمادگی کرده اند که با اخذ مجوز از دستگاه های مربوطه وارد عرصه تولید می شوند.

احمدی ادامه داد: در شرایط فعلی با افزایش واحدهای تولیدی و ظرفیت تولید شرکت های فعال، بحران کمبود سپری خواهد شد، لذا تلاش میکنیم  تا به شرایط ایجاد ثبات در نظام عرضه و تقاضا دست یابیم.
این مسئول بیان کرد: در جریان بازدید از واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده، هماهنگی های لازم به منظور افزایش تولید صورت گرفت و مقرر شد که ذخیره سازی الکل را به سقف ۴۰هزار لیتر برسانیم تا با توسعه واحدهای تولیدکننده مواد بهداشتی نیاز مردم به این کالاها رفع شود. 

رییس اداره صمت شهرستان ری یادآور شد: در روزهای گذشته و با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های نظارتی و گشت های مشترک که با پشتیبانی دستگاه های امنیتی، بخشی از انبارهای محل نگهداری محصولات بهداشتی را شناسایی کردیم و بخش عمده ای از کالاهای احتکار شده به شبکه بهداشت تحویل شد. 
وی اضافه کرد: نظارت و کنترل انبارها ادامه دارد، لذا از اتحادیه انبارداران می خواهیم همکاری لازم را جهت معرفی انبارهای نگهداری محصولات بهداشتی داشته باشند.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۸۳۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا، ۴۶۸ نفر در تهران، ۵۲ نفر قم، ۵۵ نفر گیلان، ۵۶ نفر استان مرکزی، ۵۲ نفر اصفهان، ۳۶ نفر البرز، هفت نفر مازندران، چهار نفر خوزستان، ۳۴ نفر آذربایجان شرقی، ۲۹ نفر قزوین، سه نفر خراسان رضوی، هشت نفر فارس، ۱۷ نفر سمنان، دو نفر لرستان، دو نفر اردبیل، یک نفر یزد، یک نفر کرمانشاه، یک نفر سیستان و بلوچستان، پنج نفر همدان، و دو نفر زنجان هستند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مراکز تجاری پایتخت مرکز دپو کالا و محل استقرار بیشترین میزان انبار کالا در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.