عباس رضایی روز سه‌شنبه در جمع خیرین استان اصفهان در استانداری افزود:  ایران سی و یکمین کشوری بود که به این ویروس مبتلا شد و  امروز شصت و هشتمین کشور به این ویروس مبتلا شده است‌.
وی اظهارداشت: برخی شهرستان های اصفهان مانند خمینی شهر از نظر تراکم جمعیت وضعیت بسیار متراکمی دارد که این مساله احتمال شیوع بیماری را در چنین بافت  هایی افزایش می دهد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه بسیاری از مردم مسائل بهداشتی را از جمله دست ندادن را به واسطه اطلاع رسانی های شبکه بهداشتی و رسانه ها رعایت می کنند.
رضایی تاکید کرد: خیرین بیش از کمک مالی در حوزه فکر و اندیشه استانداری را یاری کنند.
وی تصریح کرد: دولت برغم همه مشکلات و کاهش فروش نفت در این شرایط اقتصادی در صحنه حضور همه جانبه دارد و خیرین در همه عرصه ها همراه مردم و نظام ‌اسلامی بوده اند و مطمئن در این صحنه نیز یاریگر سربازان جبهه سلامت هستند.

همچنبن در این مراسم جمعی از خیرین حوزه سلامت به بیان دیدگاهها، راهکارها و ظرفیت های خود در حوزه کمک رسانی در امر مدیریت بیماری کرونا پرداختند.

- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به ۶۶ نفر رسید و زنگ هشدار این بیماری فراگیر به صدا درآمد.

آرش نجیمی افزود: امروز ۲۲ مورد جدید و قطعی مبتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شد اما مورد فوتی جدیدی نداریم.

وی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته تا امروز تعداد افراد مبتلا به این بیماری در استان اصفهان ۸۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: بر اساس تعاریف موجود، شرایط اضطرار بیماری های فراگیر زمانی اعلام می شود که ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد جدید، مربوط به ۴۸ ساعت گذشته باشد بنابراین می توان گفت که در شرایط هشدار و اضطرار قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: کل موارد ابتلا در این خطه تا ۴۸ ساعت گذشته حدود ۳۵ نفر بود که پس از آن، ۳۱ نفر اضافه شدند.

نجیمی، موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان را ۳۲ نفر در شهرستان اصفهان، هفت نفر در نجف‌آباد، ۶ نفر در نطنز، پنج نفر در نایین، سه نفر در اردستان، ۲ نفر خوانسار، ۲ نفر فلاورجان، ۲ نفر شهرضا، یک نفر خمینی شهر، یک نفر سمیرم، یک نفر شاهین شهر، یک نفر گلپایگان و یک نفر مبارکه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان ۵۳.۸ سال است، خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد شامل ۳۷ نفر مرد و ۴۴ درصد شامل ۲۹ نفر، زن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد کل افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان را حدود ۹۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از بین آنها تا کنون نتیجه نمونه آزمایشگاهی ۴۱۸ نفر مشخص شده که جواب آزمایش ۶۶ نفر مثبت و ۳۵۲ نفر منفی بوده است.

وی تصریح کرد: از بین افرادی که پاسخ آزمایش آنها درباره کرونا، منفی بود حدود ۴۰ نفر به آنفلوآنزا مبتلا بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.