به گزارش روز سه‌شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کُرد در پی تماس برخی از اعضای کتابخانه‌های این سازمان مبنی بر اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی قادر نیستند کتاب‌های امانت گرفته شده را در موعد مقرر به کتابخانه‌ها تحویل دهند، اظهارداشت: برای بازگرداندن کتاب‌ها به کتابخانه‌ها عجله‌ای نداشته باشید.

وی با اشاره به محدودیت فعالیت کتابخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و بخشنامه‌های ابلاغی گفت: از اعضای کتابخانه‌ها خواسته شده است نسبت به عودت به موقع کتاب‌های امانت گرفته شده به کتابخانه‌ها دغدغه نداشته باشند و برای این کار از مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها و سایر مراکز فرهنگی هنری سازمان خودداری کنند.

کُرد با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان زمان عودت کتابخانه‌های امانت گرفته شده متعاقباً اعلام خواهد شد، افزود: شهروندان و اعضای کتابخانه‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۹۶۶۵۳۴۱۲ تماس بگیرند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۱۱۰ کتابخانه با متوسط سالیانه بیش از ۵ میلیون نفر مراجعه کننده دارد که این روزها به دلیل تمهیدات اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع کرونا خدمات حضوری در آنها محدود شده و اغلب از طریق فضای مجازی به مخاطبان خدمات‌رسانی می‌کنند.

 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این نیز اعلام کرده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی کتابخانه‌های سازمان تا ساعت ۱۷ بوده و به جز بخش امانت، سایر بخش‌ها از جمله سالن‌های مطالعه، بخش مرجع و نشریات کودک و نوجوان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۳ هزار نفر را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،تاکنون یکهزار و ۵۰۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۹۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.