غلامعلی ساران روز سه‌شنبه با اشاره به تصمیم‌گیری‌ها در مورد تغسیل و تدفین فوتی‌های مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در کاشان اظهار داشت: صحبت‌ها و شایعه‌ها مبنی بر غسل ندادن و یا انجام نشدن مراحل شرعی برای خاکسپاری فوت شده‌های مشکوک ابتلا به ویروس کرونا و دیگر موارد صحت ندارد.

وی اضافه کرد: برای فوتی‌های مشکوک به ویروس کرونا مانند دیگران همه مرحله‌ها با رعایت مبانی شرعی و اصول بهداشتی از سوی کارکنان خدوم و زحمتکش بخش تغسیل سازمان آرامستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان تاکید کرد: همه فوتی‌هایی که علت فوت آنها مشکوک به بیماری کرونا باشد، باید بر اساس مقررات سازمان آرامستان‌ها دفن شوند و علت آن هم رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان آموزش دیده و مجهز به پوشش‌های ایمن و استاندارد است تا از انتقال احتمالی این ویروس به دیگران تا حد ممکن جلوگیری شود.

وی افزود: فوتی‌های مربوط به خود شهر کاشان و مناطق وابسته مانند راوند، خزاق، طاهرآباد، فین، حسن‌آباد و لتحر که مشکوک باشند، برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا و رفاه حال شهروندان قرار شد تا در قطعه‌های موجود در آرامستان دارالسلام گلابچی دفن شوند و به هیچ عنوان مجوز خروج از این محیط برای آنها صادر نخواهد شد.

ساران بیان کرد: بازماندگان فوتی‌های مشکوک به کرونا مربوط به بخش‌های قمصر، نیاسر، برزک و شهرهای مشکات، جوشقان‌قالی یا کامو و چوگان می‌توانند متوفیان را با آمبولانس و کادر ویژه تدفین سازمان آرامستان‌ها به شهر خود منتقل و با رعایت همه مسایل بهداشتی خاکسپاری کنند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، تعداد موارد ابتلای قطعی به ویروس تا این لحظه در منطقه هفت نفر بوده است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.