به گزارش ایرنا، «زهرا صدر اعظم نوری» امروز سه شنبه در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: مطابق با بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری موظف به صدور پروانه برای املاک شهر بوده و مدیریت شهری بیش از مالک این ملک (بنیاد مستضعفان و جانبازان) به دنبال بازسازی دوباره این مجتمع است.  

نوری افزود: از این رو در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ مطابق با مصوبه کمیسیون ماده ۵ میزان سطح اشغال و طبقات این ساختمان به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق همین مصوبه باید فرایند تهیه طرح معماری به صورت ویژه با همکاری حوزه معاونت شهرسازی شهرداری تهران انجام شود.

وی گفت: همچنین مطابق با ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند.

نوری عنوان کرد: برخلاف ماده ۳۳ نظام مهندسی، بدون انجام فرایند اخذ مهندسین ناظر نظام مهندسی و بدون هیچ گونه نظارت بر ساخت و ساز، شاهد کارکرد چندین تاور کرین و انتقال قطعات بزرگ فولادی بر فراز آسمان شارع عام شهری هستیم.

 وی گفت : کدام املاک در شهر تهران چنین امتیاز ویژه ای داشته است که بدون اخذ پروانه چنین حجم ساخت و ساز با سرعت بالا انجام دهد؟

نوری گفت: آنچه مسلم است واقعه دردناک آتش سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو به دلیل بی قانونی و عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز شهری رخ داد و آنچه امروز نیز در حال وقوع است نیز ادامه همان رویه بی قانونی و اتکا به قدرت و ثروت است.

وی ادامه داد: به همین خاطر خواستار طی شدن فرایند قانونی صدور پروانه برای این ملک و رعایت استانداردهای ایمنی و فنی صدور پروانه بوده و از شهرداری تهران خواستار برخورد قانونی با این ملک همچون تمامی املاک واقع در شهر تهران هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخواست می کنم در جلسه میان شهرداری تهران و تأمین پارکینگ بنیاد مستضعفان، موضوع صدور پروانه، اخذ مهندسین ناظر، رعایت موارد ایمنی و سلامت کارگران شهروندان و مشاغلین و کسبه و عابران و خیابان، تأمین پارکینگ، اخذ استاندارد آتش نشانی نقشه های اجرایی به فوریت تعیین تکلیف شود.

صدر اعظم نوری افزود: آن چه مسلم است مساله پلاسکو و بازسازی آن یک مساله ملی و دارای وجوه مختلف است و حل مساله و اخذ پروانه برای آن نیز نیاز به پیگیری و اهتمام جدی دارد.

ساختمان پلاسکو، یک ساختمان تجاری در چهار راه جمهوری تهران بود که ۳۰ دی ماه سال ۹۵  بر اثر آتش سوزی فرو ریخت و دهها آتش نشان در آن شهید شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.