به گزارش ایرنا، طی یک هفته گذشته و در حاشیه جاده ورامین به چرمشهر، لاشه تعدادی دام رها شده است که این امر علاوه بر ایجاد مناظر ناخوشایند جمع شدن سگ‌های ولگرد، سلامت مردم به ویژه روستانشینان آبباریک، دمزآباد و خالدآباد را نیز تهدید می‌کند.

صاحبان این دام‌ها که اغلب به دلیل بیماری تلف شده‌اند، شبانه آن‌ها را کنار جاده رها می‌کنند تا هزینه امحاء آن را نپردازند؛ اقدامی غیرقانونی که خطرات بسیاری را با خود به همراه دارد.

به گفته دهیار روستای آبباریک، با وجود گشت‌زنی‌ها مستمر، افرادی که این تخلف‌ها را انجام می‌دهند، شناسایی نشده‌اند.


حبیب رضازاده به خبرنگار ایرنا گفت: دهیاری به دلیل کمک به سلامت جامعه و همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله شبکه دامپزشکی، تاکنون چندین لاشه دام‌های رها شده را جمع آوری و امحا کرده است.

وی افزود: با وجود گشت زنی مستمر نیروهای دهیاری، تاکنون افرادی که به این کار دست می‌زنند شناسایی نشده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی ورامین نیز در این باره گفت: دام‌های رها شده درکنار جاده‌ها، اغلب به دلیل بیماری‌های مختلف تلف شده‌اند و رها شدن آن‌ها باعث انتشار بیماری‌ می‌شود.

محمد جعفرپور افزود: متولی جمع آوری لاشه دام‌ها شبکه دامپزشکی نیست ولی در صورت مشخص شدن فرد خاطی، این افراد به دادگاه معرفی شده و به جرم تهدید علیه سلامت عمومی، با جرائم سنگین مواجه می‌شوند.


وی اظهار کرد: با خورده شدن لاشه این دام ها توسط حیوانات گوشت‌خوار و سگ‌های ولگرد چرخه بیماری انگلی، ویروسی و باکتری ادامه پیدا کرده و بیماری در منطقه بیشتر می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.