بایزید حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کشتارگاه دارای مشکلات بهداشتی و ساختاری از جمله نبود حوضچه ضدعفونی، کوره لاشه سوزی بود که با همکاری این مجموعه این مشکلات اولیه رفع شده و این واحد می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: در صورتی که این مشکلات رفع نمی شدند، ادامه فعالیت این واحد می توانست مشکلاتی را برای سلامت جامعه به وجود آورد.
وی افزود: کشتارگاه دام واحد کشت و صنعت مهاباد با ظرفیت کشتار روزانه 200 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین در این شهرستان فعالیت می کند و 21 نفر در این واحد مشغول به کار هستند.
رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: کشتارگاه دام جایگاه ویژه ای به لحاظ بهداشتی دارد و نقطه انفصال بین بیماری ها و تهدیداتی است که جامعه را هدف قرار می دهد.
وی اضافه کرد: 400 نوع بیماری مشترک میان دام و انسان وجود دارد که دام ناقل آن است و علایم آن ها به صورت ظاهری قابل رویت نیست.
حسن پور گفت: نظارت های دامپزشکی، حفظ گوشت در دمای سرد به مدت 24 ساعت و حذف محصول ضایع و غیرقابل مصرف عواملی است که یک کشتارگاه از آن طریق به حفظ سلامت جامعه کمک می کند.
وی با اشاره به نظارت مستمر دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور گفت: تمامی فعالیت های این واحدها باید با حضور و نظارت ماموران شبکه دامپزشکی انجام شود.
وی از شهروندان خواست تا از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت هایی که ممهور به نشان دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.
به گزارش ایرنا در مهاباد 240 هزار راس دام سبک، 24 هزار راس دام سنگین، 500 راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.