به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراکز این سازمان به ویژه فضاهای عمومی شامل نمازخانه، سالن‌های انتظار، کلاس‌ها و... همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و پیرو توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای مقابله با شیوع این ویروس ضدعفونی شد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۳۵ فرهنگسرا، ۹۶ کتابخانه، ۹۶ خانه فرهنگ و مجتمع فرهنگی هنری، چهار پردیس سینمایی، ۱۲ موزه و خانه موزه، چهار موسسه، هشت مرکز فرهنگی ویژه، ۱۵۳ کتابخانه الحاقی، هشت کتابخانه تفاهم نامه‌ای و ۱۵۱ مرکز مشارکتی فرهنگی هنری در اختیار دارد و ضدعفونی کردن این مراکز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در حال انجام است.

پیش از این سازمان فرهنگی هنری تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در مراکز این سازمان اعم از بخش‌های آموزشی، نگارخانه‌ها و موزه‌ها را لغو و اقدام به نصب بنرهای آموزشی با موضوع کرونا در این مراکز کرده بود، اگر چه فعالیت‌های روزمره ستادی و مراکز سازمان فعال بوده و متوقف نشده است.

فعالیت تمامی کتابخانه‌های این سازمان نیز تا ساعت ۱۷ بوده و به جز بخش امانت، سایر بخش‌ها از جمله سالن‌های مطالعه، بخش مرجع و نشریات کودک و نوجوان تا اطلاع بعدی تعطیل است.  

همچنین مجموعه‌های ورزشی این سازمان شامل آبی و غیرآبی نیز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل است.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.
ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.