به گزارش ایرنا، از نخستین روزهای انتشار خبر مربوط به شیوع ویروس کرونا در کشور، ستادهای مقابله با این بیماری در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت تشکیل شد تا با بسیج امکانات و آگاهی بخشی به مردم، از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

پنج بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین، زعیم و شهدای پاکدشت و شهید ستاری قرچک با ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل و تجهیز بیمارستان به وسایل مورد نیاز، آماده خدمت رسانی به مراجعین و افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا شدند هر چند که به گفته مسئولان در این چهار شهرستان تاکنون حتی یک مورد مشکوک ابتلا به این بیماری مشاهده و گزارش نشده است.

فعالیت واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در شهرک‌های صنعتی سالاریه ورامین به سه شیفت افزایش یافت و مسئولان این شهرستان‌ها با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت استان تهران با صدور مجوزهای موقت، نسبت به تغییر خط تولید این واحدها به سمت مواد مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا اقدام کردند.

هم اکنون فعالیت کلیه قلیان‌سراها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی به منظور جلوگیری از اجتماع مردم و شیوع ویروس کرونا ممنوع شده و بسیاری از مردم به صورت داوطلبانه مراسم ترحیم و جشن‌های ازدواج خود را تعطیل و به ایام دیگری موکول کردند.

شهرداری‌های ورامین، جوادآباد، پیشوا، قرچک، پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد با بسیج تمامی امکانات و زیر نظر شبکه بهداشت و درمان نسبت به ضدعفونی کردن اماکن عمومی اقدام می‌کنند.

از روز گذشته به وضوح می‌توان مراقبت بیشتر مردم از خود به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را در کاهش تردد در خیابان‌ها و معابر مشاهده کرد.

تقاضای سفرهای شهری ورامین ۵۰ درصد کاهش یافته است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ورامین از کاهش ۵۰ درصدی تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حسن خوانساریان به خبرنگار ایرنا گفت: با احتمال شیوع ویروس کرونا در جامعه، تقاضای سفرهای درون شهری و بین شهری در شهرستان ورامین کاهش زیادی داشته به طوری که تعداد تردد بین ورامین تا متروی جوانمرد قصاب از ۱۵۰ سرویس در روزهای عادی به کمتر از ۷۰ سرویس رسیده است.

وی افزود: این کاهش تردد در ورودی و خروجی مترو شهرری و تاکسی‌ها نیز قابل مشاهده است.

نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می کند

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: نیروی انتظامی بر اساس مصوبات شورای تامین و دستورات وزارت بهداشت در راستای سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام داده و خود را در  کنار مردم و مسئولان می داند.

سرهنگ داریوش صادقی افزود: بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، فعالیت کلیه قهوه‌خانه‌ها، تالارهای پذیرایی و برخی صنوف دیگر که موجب تجمع افراد می‌شود تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی گفت: بنابر دستور مقامات قضایی، هرگونه فعالیت واحدهای صنفی که ممنوعیت فعالیت آنها اعلام شده جرم است و با دستور قضایی به شدت با این افراد برخورد خواهد شد.

رئیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی شرق استان تهران اظهار کرد: برگزاری هر گونه مراسم در تالارهای پذیرایی اعم از ختم و عروسی و همچنین مراسم ورزشی، فرهنگی و هنری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

هیچ موردی از ابتلای به کرونا در ورامین گزارش نشده است

فرماندار ورامین نیز با تأکید بر این که تا کنون هیچ موردی از ابتلای افراد به ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده از تعطیلی کلیه بازارهای روز و تالارهای شهرستان خبر داد.

حسین کاغذلو به خبرنگار ایرنا گفت: با دستور ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، علاوه بر تعطیلی بازارهای روز، فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی و قلیان‌سراها ممنوع و مراسمات ترحیم و جشن‌های ازدواج نیز تعطیل و به زمان دیگری موکول شده است.

وی اظهار کرد: مقابله به ویروس کرونا، به عزمی جدی ازسوی مردم و مسئولان نیاز دارد که امروز به این نگرش مثبت از سوی تمامی افراد رسیده‌ایم و قطعا با اراده‌ای که در کشور به وجود آمده، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

با همکاری مردم کرونا را شکست می‌دهیم

فرماندار پیشوا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان نگرانی مردم را درک کرده و برای رفع دغدغه‌های آنان اقدامات لازم را انجام می‌دهند، شهروندان اطمینان داشته باشند منتظر نمی‌مانیم که این ویروس وارد شهرستان پیشوا شود.

حسین عباسی افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفاظت از سلامتی شهروندان، کلیه تجمعات، مسابقات ورزشی، استخر دانشگاه آزاد اسلامی، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و قلیان‌سراهای پیشوا تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: در مقابله با ویروس کرونا، فعالیت‌ ارگان‌ها بدون همکاری شهروندان نتیجه‌بخش نخواهد بود بنابراین راهبرد اصلی پیشگیری از این مسئله آموزش شهروندان است.

تجمعات و همایش‌ها در قرچک تعطیل شد

فرماندار شهرستان قرچک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر گونه تجمعات صنفی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و همایش‌ها در قرچک تعطیل شد.

بهمن خطیبی افزود: تا کنون هیچ مورد مثبتی از شیوع بیماری کرونا در بین شهروندان قرچکی مشاهده نشده ولی این بیماری واقعیتی است که لازم است با اقدامات پیشگیرانه، از شیوع آن جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت تمامی بازار روزها، نمایشگاه‌ها، اماکن ورزشی، استخرها و نیز برگزاری جلسات غیرضروری ارگان‌ها تا اطلاع ثانوی در قرچک تعطیل می‌باشد ضمن این که تمامی قلیان‌سراها و تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانوی فعالیت نخواهند داشت.

شهرستان‌های جنوب شرق تهران بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.