به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ تهران، «فریدون حیدری» در بازدید از گلوگاه های سیل برگردان غرب تهران در تقاطع های سلیمی جهرمی و کانال وسک که به همراه مدیرعامل خاکریزآب، مدیرعامل پارک ارم، معاونین فنی عمران، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری منطقه و شهرداران نواحی ۴ و ۵ انجام شد از رفع این گلوگاه ها پیش از آغاز سال جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه بررسی های کارشناسی نشان می دهد که این گلوگاه ها می توانند به عنوان نقاط خطرآفرین در شبکه های سیل آبی به شمار آیند، گفت: همجواری این گلوگاه با بزرگراه تهران کرج و خطوط ۴ و ۵ مترو و ورودی پارک ارم اهمیت توجه به آن را بسیار بالا برده است.

حیدری از برنامه ریزی برای همکاری با پارک ارم برای ایجاد مسیر جایگزین دسترسی به این پارک هم خبر داد.

«حبیب پوش پارس» مدیرعامل خاکریز آب نیز در این بازدید اعلام کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در کار گروه مدیریت بارش های سیلابی تهران این شرکت در هفته آتی نسبت به انجام عملیات اجرایی رفع گلوگاه های سیلابی مذکور اقدام خواهد کرد.

گفتنی است گلوگاه های مذکور جز نقاط پر خطر اولویت یک سیلاب در شبکه آب های سطحی شهر تهران هستند.

منطقه ۵ شهرداری تهران در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌ است؛  این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی ، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران، ‌ از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران محدود می شود.

این منطقه به بزرگراه های همت، ‌ حکیم،  آبشناسان، باکری، ستاری، شیخ فضل‌الله نوری،  لشگری، اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.