امید سراجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق کمیسیون ۵ اداره کل ورزش و جوانان استان تهران باید هیات دوچرخه سواری به عنوان متولی این ورزش نظارت ویژه‌ای در خصوص قیمت‌گذاری ها، اجاره، بازرسی و ایمنی مسیر عمومی سطح شهر داشته تا مشکلات را برای ورزشکاران برطرف کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر زیرساخت شهری و مسیرهای عمومی ویژه دوچرخه سواران در تردد موتورسواران قرار دارد که باید با برنامه های جامع این مسیرها را هر چه زودتر برای دوچرخه سواران بازگشایی کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران از چندی پیش با برپایی ایستگاه‌ها و مسیرهای عمومی در صدد است که این فرهنگ را در سطح شهر نهادینه کند تصریح کرد: تاکنون هیچ رایزنی و تعاملی با فدراسیون و هیات مذکور انجام نگرفته و این طرح اساسا فاقد نظر کارشناسی است.

سراجی ادامه داد: یکی از معضلات شرکت بی دود (دوچرخه های اشتراکی نسل چهارم) دنده‌ای نبودن دوچرخه این ناوگان عمومی شهری است که این موضوع نمی‌تواند کارایی لازم را برای عموم فراهم کند.

شرکت بی دود، تحت نظر معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران توانسته با توزیع دوچرخه‌های اشتراکی به توسعه این ورزش بپردازد.

سراجی همچنین به برپایی روز جهانی «بدون خودرو» در ورزشگاه آزادی تهران اشاره کرد و گفت: این برنامه دوم مهرماه برای بانوان دوچرخه‌سوار برگزار خواهد شد.

به گفته وی تا کنون ثبت نام ۲۰۰ زن در این رویداد ورزشی قطعی شده است.

کمبود لوازم مصرفی دوچرخه‌سواری

رییس هیات دوچرخه سواری استان تهران به مشکل کمبود لوازم مصرفی و تعمیراتی دوچرخه‌های حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: به علت نوسانات قیمتی واردات قطعات باکیفیت از اردیبهشت ماه سال گذشته متوقف و نیازها بیش از گذشته برای ورزشکاران دوچرخه‌سوار به چشم می آید.

سراجی اظهار داشت: هم اینک قیمت لوازم مصرفی برای دوچرخه سواران حرفه‌ای و آماتور نسبت به مورد مشابه سال گذشته حدود ۵ برابر افزایش یافته که باید در این خصوص تصمیم مطلوبی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: کمبودهای اینچنینی باعث شده که این موضوع اینک به معضل اساسی برای ورزشکاران و علاقه مندان به این ورزش تبدیل شود.

تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.