مهرداد سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ساماندهی خطوط حمل و نقل درون شهری زنجان که یکی از ملزومات مهم شهری است پس از بررسی در شورای ترافیک استان به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: در روش اجرای این طرح ابهام و انحراف هایی بود که طی جلسه برگزار شده با حضور اساتید دانشگاهی و نمایندگان کسبه بر رفع این مسائل از سوی شهرداری قرار گرفتن مستندات مطالعات انجام شده، در اختیار عموم، تاکید شد.
این مسئول ادامه داد: محدود بودن عرض خیابان ها و محدودیت در تعداد خیابان ها بطور حتم اجرای این طرح را تحت تاثیر قرار خواهد داد که تلاش می شود شرایط بهتری در این بخش اعمال شود.
وی اضافه کرد: استان به توسعه حمل و نقل عمومی بجای استفاده عموم از خودروهای شخصی توجه و تاکید زیادی دارد و در این میان ایجاد تغییر رفتار برای اجرای طرحی همانند ساماندهی حمل و نقل درون شهری کاری دشوار محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح مخالفت هایی از سوی کسبه و جمعی از اصناف انجام شد که در جلسه ای با این گروه و اساتید مقرر شد شهرداری روش های دیگری را مورد توجه قرار دهد که پس از تایید نهایی اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهردار زنجان پیش از این نیز در جمع اساتید دانشگاهی در واکنش به اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی شهری اعلام کرده بود که منافع 430 هزار نفری شهر زنجان فدای عده خاصی نمی شود.
مسیح الله معصومی اضافه کرده بود: اساتید دانشگاهی می توانند با اظهار نظر در خصوص نقاط قوت و ضعف در اجرای هرچه بهتر این طرح کمک حال شهرداری باشند.
وی بیشترین چالش‌ شورای ترافیک را تغییر خطوط حمل و نقل عمومی اعلام و عنوان کرده بود: این طرح پس از بررسی و مطالعه یکساله توسط کارشناسان به تصویب شورای شهر، شورای ترافیک استان، کمیته فنی شورای ترافیک، شورای ترافیک شهرستان و شورای تامین رسیده است.
شهردار زنجان نیز گفته بود: ایجاد خط ویژه در خیابان سعدی موجب رونق اقتصادی و کسب و کار اعلام شده و 40 دقیقه زمان سفر را به پنج دقیقه کاهش خواهد داد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.