عمارسعیدیان فر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهروندان برای تردد در محدوده ترافیک باید تردد خود را قبل از ورود به محدوده رزرو کرده و تا ساعت ۶ صبح آن روز هم می توانند رزرو خود را لغو کنند.

وی ادامه داد: اگر بالاجبار هم به محدوده وارد شدند باید تا ۱۲ شب همان روز ترددشان را در سامانه رزرو کنند. در غیر این صورت، مشمول تخفیف نخواهند شد.

به گفته مدیر ساماندهی طرحهای ترافیکی شهرداری، سیستم رزروها قبل از شروع هفته یعنی روز چهارشنبه باز می شود تا شهروندان کار رزرو خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: تردد در محدوده آلودگی هوا نیز همان عدد ۲۰ روز تردد رایگان در طول هر فصل است و برای تردد بیشتر از ۲۰ روز باید هزینه پرداخت شود.

نرخ جدید طرح ترافیک

سعیدیان فر در باره تفاوت های قیمتی طرح ترافیک در سال ۹۸ و ۹۹ گفت: معاینه فنی در سال جاری ۲۵ درصد تخفیف داشت که در سال ۹۹ به ۳۰ درصد می رسد و از نظر قیمت هم برای افرادی که معاینه فنی دارند ۲۱ درصد و برای افرادی که معاینه فنی برتر دارند ۱۳,۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قوانین ساکنین محدوده طرح ترافیک مشابه قوانین سال ۹۸ است، افزود: ساکنین محدوده می توانند قبل از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح یک ورود و بعد از ساعت ۱۷ یک خروج رایگان داشته باشند و بین این ساعات هم برای آنها نصف قیمت است.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که در این محدوده مستاجرند، می توانند اجاره نامه تمدیدشده را به اداره دفتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران ارائه کنند.

به گفته مدیر ساماندهی طرحهای ترافیکی شهرداری تهران، مالکان واحدهای مسکونی نیز چنانچه عوارض نوسازی ملک خود را پرداخت کنند، طرح ترافیک برای آنها تمدید خواهد شد.

پنجشنبه ها؛ بدون طرح

سعیدیان فر در باره وضعیت ترافیکی روزهای پنجشنبه در سال ۹۹ گفت: ما در سال جدید همچون سال ۹۸ ، روزهای پنجشنبه طرح ترافیک نداریم اما محدوده کنترل آلودگی هوا برقرار است که از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ ظهر اعمال می شود.

وی افزود: برای شهروندان که روز پنجشنبه وارد محدوده آلودگی هوا شوند فقط یک روز از ۲۰ روز تردد رایگان آنها کاسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرای طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

 همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال جاری تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

 نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و  خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.