به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، «عمارسعیدیان فر» با بیان اینکه امسال نیز ضوابط سال گذشته در مورد خبرنگاران برقرار است، تصریح کرد: عمده خبرنگاران، سال گذشته در این سامانه ثبت نام کردند اما با این حال باید مدارک خود اعم از معرفی نامه و گواهی اشتغال به کار، بیمه خبرنگاری و یا ۱۰ اثر خود را در قسمت «خدمات طرح ترافیک» که زیرمجموعه آن «خدمات خاص خبرنگاران و عکاسان» است، بارگذاری کنند.

خبرنگاران متقاضی دریافت کارت بلیت مترو هم ثبت نام کنند
سعیدیان فر در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران تا پایان اسفند ماه مهلت دارند، از طریق سامانه ی تهران من نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود جهت دریافت طرح ترافیک  ٩٩ اقدام کنند، تصریح کرد: خبرنگاران متقاضی دریافت کارت بلیت مترو نیز باید در مهلت زمان اعلام شده (سوم لغایت پایان اسفند ماه) در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که سهمیه‌های سال جدید خبرنگاری تخصیص پیدا نکرده، سهمیه‌های سال قبل آنها معتبر خواهد بود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی سازمان حمل ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: سه‌درصد کل سهمیه‌های مجاز به ورود محدوده طرح ترافیک مربوط به افراد خاص است که دوسوم آن به خبرنگاران اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه my.tehran.ir و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می شود.

زمان اجرایی طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌ های ترافیکی اجرا نمی‌شود؛ هچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران ۱۳ بهمن ماه، لایحه «تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی سال ۹۹ شهر تهران» را با ۲۱ درصد افزایش تصویب کردند و بر این اساس، نرخ پایه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نسبت به نرخ سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، نرخ ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا نصف هزینه ورود به طرح ترافیک است و البته خودروهای پلاک تهران می توانند ۲۰ روز در هر فصل به صورت رایگان وارد محدوده این طرح شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.