این پیرمرد همچنان مصر بود وارد حوزه شود اما اجازه وارد شدن به شعبه را قبل از ساعت قانونی به وی داده نشد این پیرمرد تا ساعت ۸ پشت درب حوزه نشست و بلافاصله بعد از باز شدن در وارد این حوزه انتخابیه شد و بعد از دریافت تعرفه و نوشتن اسامی، رای خود را به صندوق انداخت، این یکی از خاطرات صبح امروز رئیس حوزه شعبه سازمان دامپزشکی کشور است که با لبخندی که بر روی لب دارد برای خبرنگار ایرنا به عنوان یک خاطره شیرین و ماندگار تعریف کرد.

با تکیه بر عصایش آمده 

زنی که چادر بر سر دارد دست در دست مادر عصا به دستش از شعبه اخذ رای خارج می شود، به سمت آنها می روم از  این پیرزن ۸۰ ساله می پرسم مادر چندبار در انتخابات شرکت کرده اید با وجود ناتوانی در راه رفتن با تکیه بر عصای خود می ایستد و با صبوری خاصی می گوید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی انتخابات کشور شرکت کرده ام.

دخترش این خانم که خود را رعنا سیف آبادی معرفی می کند می گوید: از ۱۸ سالگی تاکنون در انتخابات شرکت کرده ام، نامزدهای مجلس که به نمایندگی از سوی مردم برای قانون گذاری وارد مجلس می شوند نباید با رانت و امتیازاتی که دریافت می کنند حق مردم را ضایع کنند، امروز آمده ام تا با رای خود اجازه ندهم افرادی که صلاحیت ندارند برای مردم تصمیم بگیرند.

سیف آبادی تصریح کرد: خون های زیادی برای انقلاب داده  شد و برای حفظ این نظام سردارانی همچون قاسم سلیمانی از دست داده ایم، هر کدام از ما سلیمانی هستیم و راه شهیدان را ادامه می دهیم و اجازه نمی دهیم خون آنها پایمال شود، امروز با بررسی سوابق نامزدها من و خانواده ام سعی کرده ایم به اصلح ترین آنها رای دهیم تا نالایقان مجلس شورای اسلامی را ترک کنند.

زن و شوهری که تقریبا حدود ۶۰ سال سن دارند با در داشتن لیست نامزدهای مورد نظر خود وارد شعبه دامپزشکی واقع در منطقه شش پایتخت می شوند،  این زن که خود را مهین‌دوخت معرفی می کند، می گوید که من و همسرم همیشه در انتخابات شرکت می کنیم چراکه شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است و داغ شهادت سردار قاسم سلیمانی هنوز برای ما تازه است ما تا ابد قدردان رشادت های این شهید والا مقام و دیگر شهدای انقلاب و مدافعان حرم هستیم و راه آنان را ادامه می‌دهیم.

زوج جوان آراسته ای که از ترس بیماری کرونا ویروس بر صورت خود ماسک و عینک آفتابی زده اند، دستکش به دست با لیست نامزدهای مورد نظر خود وارد این شعبه شدند، وی که خود را علی معرفی می کند، می گوید که من و همسرم برای حفظ آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و به فرموده مقام معظم رهبری برای انتخاب نامزد اصلح در انتخابات شرکت کرده ایم.

زهرا مختاری نیز دختر جوانی است که با پوشش امروزی به شعبه مراجعه کرده است وی می گوید که برای پیشرفت کشور، افزایش امکانات،  کاهش تورم، کاهش قیمت دارو، اشتغال و ادامه راه سردار شهید قاسم سلیمانی در انتخابات شرکت کرده ام.

وی افزود: امیدوارم نامزدهایی که به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه پیدا می کنند بر سر وعده خود بمانند.

رئیس شعبه سازمان دامپزشکی نیز با بیان اینکه ۱۵ نفر هیات اجرایی در این شعبه حضور دارند گفت:  ۶۰۰ تعرفه به این حوزه اختصاص داده شد که تا ساعت سه و نیم عصر  ۴۰۰ تعرفه آن مصرف شده است.

مهدی رضایی افزود: استقبال خوبی از این شعبه برای رای دادن شده است و از همه اقشار جامعه از زن و مرد، پیر و جوان برای رای دادن به این شعبه مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: مشکل خاصی در این حوزه مشاهده نشده و انتخابات در کمال امنیت و با نظم خاصی همچنان ادامه دارد.

رضایی گفت: انتخابات تا ساعت ۱۰ شب تمدید شده است و در صورت اتمام تعرفه ها درخواست تعرفه می‌دهیم.

براساس قانون، سن رای دهندگان ۱۸ سال تمام باید باشد لذا متولدین دو اسفندماه ۱۳۸۰ و قبل از آن که حداقل  ۱۸ سال دارند می توانند در انتخابات امروز شرکت کنند.                                                                                                                                                            

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.