سردار رحیم جهانبخش روز جمعه /۲ اسفند ماه/ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آمادگی صد در صدی پلیس زنجان به منظور تامین نظم و امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و گفت: حضور در عرصه انتخابات، موجب عزت، شرف، سرافرازی و سربلندی ملت ایران اسلامی، ذلت، خواری، یاس و ناامیدی دشمنان است.  

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم را برای برقراری هرچه بهتر و بیشتر نظم و امنیت و کمک به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشورتر اندیشیده است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه مشارکت گسترده و یکپارچه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران در انتخابات مظهر حماسه سیاسی در عرصه جهانی است، تاکید کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی و موجب پیشرفت، آبادانی، توسعه و اقتدار کشور است.

وی تصریح کرد: در طول عمر با برکت انقلاب، حضور گسترده ملت ایران در برهه‌های حساس، تعیین کننده و سرنوشت ساز، همواره موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به مقاصد و اهداف شوم و ددمنش است و به حتم امروز نیز با حضور گسترده و یکپارچه در پای صندوقهای اخذی رای، جواب قاطع و دندان شکنی به یاوه گویان و بدخواهان کشور خواهند داد.

سردار جهانبخش از آمادگی کامل پلیس برای ایجاد شرایط لازم جهت حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم خبر داد و افزود: پلیس با اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، انتظامی و امنیتی، زمینه و بستر لازم را برای برگزاری انتخاباتی امن و باشکوه، فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: عوامل پلیس به عنوان خدمتگزاران عرصه نظم و امنیت، تمام توان و تلاش خود را برای ایجاد امنیت بیشتر و مناسب در برگزاری انتخابات به کار گرفته‌ است تا انتخاباتی پرشور و شکوهمند را شاهد باشیم.

فرماندهی انتظامی استان زنجان به انتخابات در این استان اشاره کرد و گفت: مردم ولایی پایتخت شور و شعور حسینی زنجان که همواره در تبعیت از مقام عظمای ولایت و احساس تکلیف در برابر خون پاک شهدا و میراث گرانقدر امام (ره)  سرآمد بوده‌اند به حتم در ایندوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حماسه‌ای بی بدیل و به یادماندنی از ولایتمداری، یکپارچگی، وحدت و همدلی، خلق خواهند کرد.  
سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه انتخابات، نقشی مهم و ارزنده در ارتقاء سطح توان امنیت ملی دارد، افزود: مقام معظم رهبری، انتخابات را امری مهم و کلیدی خوانده‌اند و مساله انتخابات برای ثبات و امنیت کشور حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح کارایی و مقبولیت نظام به کیفیت انتخابات بستگی دارد و هرچه نظام کارآمدتر باشد در نتیجه امنیت در آن نظام نهادینه‌تر خواهد شد، افزود: انتخابات یکی از نشانه‌های وجود دموکراسی در کشور است و بطور قطع با شرکت گسترده، پرشور و آگاهانه‌تر مردم در پای صندوق‌های رای،  حماسه‌ای دیگر خلق شده و کشور با توانمندی بالایی به سمت تعالی و آبادانی گام برخواد داشت.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۳ نفر، ۹۰ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۷ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره، ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.