صندوق سیار شماره ۱۰۴۷ حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حوالی ساعت ۱۷ وارد ایرنا شد و تا حوالی ساعت ۲۰ به کار اخذ آرای خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری رسمی کشور پرداخت.

خبرنگاران، مدیران، سردبیران و جمعی از کارکنان سایر بخشهای ایرنا امروز به منظور پوشش خبری رویدادهای انتخابات مجلس یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان حضوری فعال در حوزه فعالیت خویش داشتند.

ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور با ۸۵ سال سابقه فعالیت حرفه ای، علاوه بر تهران و تمامی استانهای کشور، در دهها کشور نیز نمایندگی خبری دارد و علاوه بر آن، اخبار رویدادهای ایران را به ۱۰ زبان مختلف به مخاطبان خویش در سراسر جهان مخابره می کند.

خبرنگاران ایرنا امروز همچون گذشته برای پوشش رویدادهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان از ساعت های اولیه رای گیری، فعالانه در عرصه تهیه و تولید خبر تلاش کردند.

با استقرار شعبه اخذ رای سیار شماره ۱۰۴۷ در ایرنا،  کارکنان  و خبرنگاران این خبرگزاری همراه با   «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل، «پدرام الوندی» معاون خبر و شماری از مدیران، سردبیران و دبیران سازمان، آرای خود را به صندوق انداختند.

«علی معماری» رییس صندوق سیار ۱۰۴۷ به خبرنگار ایرنا گفت:  ما صبح در دژبان ارتش حضور یافتیم و شاهد شور و شوق سربازان برای رای دادن بودیم.  اکنون هم به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده ایم تا رای کارکنان آن را جمع آوری کنیم.

وی افزود: کارکنان و خبرنگاران ایرنا از استقرار صندوق سیار استقبال خوبی داشتند.

«مجید ثبوتی» ناظر این صندوق سیار نیز اظهارداشت: از صبح امروز شاهد استقبال خوب شهروندان از انتخابات بودیم.  

وی ابراز امیدواری کرد در ساعتهای باقیمانده میزان مشارکت شهروندان تهرانی در رای گیری انتخابات مجلس یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری افزایش یابد.

یک کنش سرنوشت ساز

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هنگام رای گیری، مشارکت در انتخابات را یک کنش سرنوشت‌ساز عنوان کرد و گفت: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و تصمیم می‌گیرند چه کسانی در مجلس حضور یابند، در فرایند تحولات‌ آتی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

«سید ضیاء هاشمی» پس از شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات یک فرصت برای مردم و اقشار مختلف جامعه است، گروه های مختلف اعم از  زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری و... فرصت دارند از یک حق مدنی خود به عنوان یک وظیفه ملی و تعهد میهنی برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات مجلس، در تعیین سرنوشت کشور و همچنین تعیین کسانی که در تدوین قوانینی که برای آینده کشور تصویب می‌شود، ایفای نقش می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه نمایندگانی که در میان طیف وسیع داوطلبان انتخاب می‌شوند، در  تنظیم امور و ترسیم آینده کشور تاثیر بسزایی دارند، اظهار داشت: مشارکت در انتخابات یک کنش سرنوشت‌ساز است و به همین خاطر، بسیار خوشحالم امروز شاهد یک انتخابات مهم  در کشور هستیم که سرنوشت مجلس یازدهم را مشخص می‌کند.

هاشمی یادآورشد: امروز بسیاری از نمایندگانی که در چهار سال آینده در اتخاذ تصمیم و تصویب قوانین کشور نقش ایفا می‌کنند، انتخاب می‌شوند و به نظر می رسد ما در مجلس یازدهم، شاهد جابجایی تعداد زیادی از نمایندگان مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور صندوق اخذ رای سیار در اتاق خبر ایرنا و مشارکت خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در انتخابات خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم همکاران، خبرنگاران و پرسنل ایرنا در رخداد مهم انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند. شور و هیجانی که در اتاق خبر ایرنا در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور وجود دارد، نشانگر عزم ملی همکاران ماست که وظیفه خود را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا افزود: اتاق خبر خبرگزاری ایرنا خود نماد خبر و اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابات است و حضور صندوق رای سیار در اینجا و مشارکت خبرنگاران ایرنا در رای‌دهی، نشانه پیوند ایرنا و امر مهم انتخابات است.

هاشمی ابراز داشت: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم پای صندوق‌های می‌آیند و تصمیم می‌گیرند چه کسانی در مجلس حضور یابند، نشان می‌دهد انتظار دارند کسانی که انتخاب می‌شوند، باید با عزم راسخ، اهتمام بیشتری برای حل مشکلات مردم به خرج دهند و از توان خود بیشترین استفاده را کرده و زمینه مشارکت نخبگان را هم بیشتر کنند.

 وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان منتخب با تعامل بیشتر با نخبگان جامعه و صاحبنظران بتوانند از دقیق‌ترین نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران استفاده کنند و  گفت: این مسئله می‌تواند در تصمیمات و آرا منتخبان ملت اعم از قوانین، لوایح و به ویژه طرح‌های پیشنهادی متبلور شود و در این چارچوب اقداماتی کارآمد، اثرگذار و کمک‌کننده انجام دهند که پیامدهای مثبت و مفیدی برای کشور داشته باشد.

مدیرعامل ایرنا با یادآوری حق تعیین سرنوشت کشور از سوی شهروندان یادآور شد: هر کدام از مردم به عنوان شهروندان کشور در هر جایگاهی که هستند– چه شهری و چه روستایی، چه زن و چه مرد، چه مسئولان و چه مردم عادی، چه نخبگان اجتماعی و فعالان عرصه عمومی و چه هنرمندان و ورزشکاران – باید نسبت به سرنوشت و آینده کشور حساس و مسئولیت پذیر باشند.

هاشمی اضافه کرد: همه مردم ایران دوستدار ایرانی آباد، آزاد و مقتدر هستند و توقع داریم و امیدواریم که فرایند برگزاری انتخابات به تشکیل مجلسی کمک کند که نتیجه آن به ایرانی سرافراز و جامعه‌ای فعال‌تر و جذاب‌تر برای ایرانیان کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.