علی‌حسین حسین‌زاده روزجمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: ۲۰ نفر از نامزدها تقاضای تغییر حوزه انتخابیه داده بودند که تاکنون با درخواست پنج نفر موافقت و با درخواست ۱۳ نفر مخالفت شده و درخواست ۲ نفر نیز در حال بررسی است.

وی افزود: بر این اساس یک نفر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به آبادان؛ یک نفر از حوزه انتخابیه شیراز به حوزه انتخابیه اندیمشک؛ یک نفر از قم به حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ یک نفر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به حوزه انتخابیه ایذه و باغملک؛ و یک نفر از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به کرج جابه‌جا شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: ۲ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس یادهم در شوش نیز انصراف داده‌اند و آمار تکمیلی نامزدهای انصراف داده پس از اعلام از سوی فرمانداریها، اطلاع رسانی می‌شود.

برخی گزارش ها از انصراف برخی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در خوزستان از جمله سه نفر در حوزه دزفول حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، هم اکنونآمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده در خوزستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۳۹۵ نفر افزایش یافته که شامل ۱۱۲ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۴ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۴۰ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۶ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۳۵ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۲ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۳ نفر در رامهرمز؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۱ نفر در حوزه شوش؛ ۱۹ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۹ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل نامزد انتخابات هستند که با آمار انصرافی‌ها تغییراتی در تعدادی از حوزه های انتخابیه ایجاد می‌شود.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند. این استان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.