مسعود ستایشی عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان تهران مشترک با شهرستان ری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه تدابیر برای حضور مردم در انتخابات دیده شده است از مردم درخواست می کنیم رای دادن را به ساعات پایانی واگذار نکنند.

وی بر لزوم پایبندی به عدالت محوری، بی طرفی و اخلاق محوری در انتخابات تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم در ابعاد مختلف عملکرد خوبی داشته، تا در کسب اعتماد مردم موفق باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از جرایم انتخاباتی هماهنگی بین بخشی تقویت می شود، در این راستا ۳۱ جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تهران تشکیل شده و ۱۱۳ مصوبه داشته که مصوبات اجرایی شده است.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه ۳۳ شعبه رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی به مدیریت رئیس کل دادگستری و ریاست ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی احصا و ابلاغ شده است، تاکید کرد: مستندسازی اقدامات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و گزارش های برخط از روند فعالیت‌ها ارائه شود چراکه اطلاع رسانی نقش مهمی در شفاف سازی اقدامات دارد.

ستایشی ادامه داد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیتهای انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۶ بهمن ماه سال ۹۸ مورد توجه قرار گیرد و مقررات مواد ۷ و ۸ قانون اخیر انتخابات اعمال شود ضمن اینکه دستورالعمل شیوه‌ رصد جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی از سوی ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تصویب و از جانب دادستان محترم کل کشور ابلاغ شده است و شعبه رسیدگی کننده به چنین جرایمی نیز همین شعبی هستند که قبلا اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ پرونده تخلف انتخاباتی در استان تهران تشکیل گردیده که چهار فقره رسیدگی و تعیین تکلیف شده است، یادآور شد: شرایط جوی استان برای برگزاری انتخابات مورد توجه قرار گیرد و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.