نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر که ۲۴ بهمن ماه جاری با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرده بود عصر سه شنبه( ۲۹ بهمن ماه ۹۸) با معرفی برترین های بخش‌های مؤسسات، انجمن‌ها، خانه‌های مد، صنعت، علمی دانشگاهی نهمین جشنواره مد و لباس فجر به کار خود پایان داد.

بخش علمی و دانشگاهی

-تصویرسازی کاغذی به ترتیب غزاله لباف، رضوان‌سادات جوادی و محبوبه یزدانی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و علاوه بر لوح تقدیر، مبلغ ۵ میلیون ریال به آنها جایزه نقدی اهدا شد و خاطره رضائیان نیز در این قسمت شایسته تقدیر شناخته شد.
ـ دانشکده فنی و حرفه‌ای "توحید آمل"، "مؤسسه رشیدی" ، مؤسسه "نوآوران پوشش شهرتاش" و "جهاد دانشگاهی واحد هنر" نیز به عنوان غرفه‌های برتر بخش علمی دانشگاهی این دوره از جشنواره معرفی و به آنها لوح تقدیر اهدا شد.
ـ در بخش کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی نیز آفاق امیریان، راضیه ابراهیمیان، مهرتاش رزمجو و حسین خسروی، شایسته تقدیر شناخته شده و لوح تقدیر دریافت کردند.
بخش صنعت
در این بخش و در قسمت معرفی غرفه‌های برتر، بدون اولویت در رتبه‌بندی، اسامی زیر شایسته تقدیر اعلام شده و در مراسم اختتامیه به آنها لوح تقدیر اهدا شد:
ـ مجتبی دستمالچیان با برند  شرکت صنعتی "حریرنام"(نساجی روکو)
ـ سعید نساج‌پور با برند "صنایع نساجی نساج‌پور"
ـ عباس گیاهی؛ مدیرعامل صنایع ریسندگی و بافندگی "نساجی کاشان"
ـ بخش مسابقه طراحی زنده "پایپوش"
برگزیدگان این بخش در قسمت پاپوش مردانه نیز اعلام و از آنها به شرح زیر تقدیر شد:
ـ رتبه نخست؛ حُسنا حق‌پرستی
ـ رتبه دوم؛ فاضل زارع الیاتو
ـ رتبه سوم؛ لیلی خرمن‌دار
بخش مؤسسات و خانه‌های مد


غرفه‌های برتر این بخش از نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر اعلام و از آنها در مراسم اختتامیه تقدیر شد:
ـ مؤسسه هنری "مد سبز پایدار" ـ  ندا سورمه
ـ مؤسسه هنری "مد و هنر مهرازی" ـ آیدین جوانی
ـ گروه تولیدی کیف و کفش "ویزلند" ـ آرش حسامی
ـ مؤسسه هنری "مرال نظری" ـ مرال نظری

بخش مؤسسات برتر

همچنین در این بخش، مؤسسات برتری که در این دوره از جشنواره اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده بودند به شرح زیر اعلام و از آنها تقدیر شد:
ـ مؤسسه هنری طراحان مد ـ الناز حدیدی
ـ مؤسسه طراحی و دوخت پورموسی ـ فاطمه پورموسی
ـ مؤسسه هنری خلاقان پارچه و لباس روحی ـ علی روحی
ـ مؤسسه هنری کوک طلایی ـ حسین خسروی
نهمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در یک نگاه

نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

در این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از بخش های مختلف این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری و تجسمی بازدید کردند.

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و  درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمد.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و با معرفی برترین های بخش‌های مؤسسات، انجمن‌ها، خانه‌های مد، صنعت، علمی دانشگاهی نهمین جشنواره مد و لباس فجر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.