به گزارش ایرنا، علی اصغر کاراندیش جهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بروجن افزود: در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه خود را تدوین کرده است تا حضور هنرمندان در عرصه های بین المللی گسترش یابد.
وی یکی دیگر از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بهبود مستمر فضای کسب و کار هنر و فرهنگ دانست و گفت: در این زمینه موانع بهبود کسب و کار فرهنگ و هنر احصاء و شناسایی شده است و برای رفع آن برنامه لازم تدوین شده است.
به گفته وی، اگر به توسعه فرهنگی دست پیدا نشود نمی توان به توسعه پایدار در حوزه های اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی رسید.
کاراندیش اظهار داشت: توسعه فرهنگی زیر ساخت و بستر توسعه همه جانبه است و این شعار نیست.
به گفته وی، براساس برنامه دولت تدبیر و امید توسعه فرهنگ و هنر برای تحقق عدالت فرهنگی جشنواره های مختلف در استان ها برگزار می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستورکارهای این وزارتخانه را توجه به اقتصاد خلاق دانست و گفت : بهبود مستمر محیط کسب و کار در فرهنگ و هنر از سوی وزارتخانه دنبال می شود.
به گفته وی، جامعه به این نتیجه رسیده است که اقتصاد خلاق و فرهنگ و هنر به اندازه اقتصاد صنعتی پوبا خواهد بود.
وی گفت: موسیقی ایرانی برگرفته از بطن جامعه از جمله موسیقی کشاورزی ، برزگری، صیادی و امور زندگی روزمره است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه فرهنگی باعث توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می شود.
اقبال عباسی در این آیین افزود : حق شهرستان بروجن است که جشنواره منطقه ای با هنرمندان 17 استان در آن برگزار شود، چرا که این شهرستان از پتانسیل بالایی برخوردار است.
وی گفت: دبیر گزینش کشور که به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود به دعوت اینجانب از این جشنواره دیدن کرد و این نشان می دهد که موسیقی فاخر نیز می تواند در بستر بخش فرهنگ و هنر نیز قابل قبول باشد.
عباسی اظهار داشت: زمانی توسعه سیاسی را لازمه کشور می دانستند و زمانی توسعه را در گرو اقتصاد عنوان می کردند اما توسعه فرهنگی باعث همه جانبه می شود.
نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان یک منطقه نخبه پرور است و در حوزه فرهنگ و هنر همواره نقش آفرین بوده است.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: بخش حوزه اقتصادی در فرهنگ و هنر باید جدی گرفته شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این بخش توجه لازم را داشته باشد.
به گفته وی، موسیقی ایرانی و موسیقی اقوام ، هویت فرهنگی کشور است و می تواند نقش مهمی در ایجاد اتحاد اقوام ایفا کند.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره که با حضور هنرمندان 17 استان زاگرس نشین کشور از یازدهم شهریورماه آغاز شده بود با معرفی برترین ها در بخش تکنوازی و گروه نوازی پایان یافت.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.