«محسن هاشمی» روز سه شنبه پیش از آغاز یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

او ادامه داد: این سخن مسئولان وزارت نفت در حالی است که حدود ۷ میلیارد سفر با مترو انجام شده و نمی توانند بگویند نتوانستیم مصرف سوخت را کاهش دهیم.

هاشمی با اشاره به سهم حمل و نقل عمومی از محل صرفه جویی سوخت اظهار داشت: این مساله کاملا روشن است‌ و این هفت میلیارد سفر از سال ۷۷ نزدیک به ۲۲ سال اتفاق افتاده است.

  هاشمی با تاکید بر اینکه شهردار باید حق شهر را در زمینه حمل و نقل بگیرد گفت: اگر ما تلاش نکنیم هیچ دستگاهی حاضر به کمک نمی شود و پول را به شهرداری نمی دهند.  

رییس شورای تهران همچنین به تشریح جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار پرداخت و گفت: موضوع اصلی مساله تلفیق بودجه بود و یکشنبه هفته آینده بودجه سال ۹۹ شهرداری در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه برخی از اعضا درباره تحقق پذیری بودجه ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتراض داشتند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که شهرداری قرار است بودجه خود را با دریافت عوارض تامین کند گفت: این گونه نیست و در این سال ها شاهد نرخ بالای تورم بودیم و با توجه به تورم، رقم بودجه ۳۰ هزار میلیارد بالا نیست.  

وی در پاسخ به این پرسش که انتصابات جدید در شهرداری چگونه است گفت: هنوز در این زمینه اسمی به من گزارش نشده، اما مباحثی در این راستا مطرح است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: جابجایی ها اندک است و با توجه به وجود ۸۰۰ پست در شهرداری، تغییرات کم‌تر از ۱۰ نفر زیاد نیست.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود شورای شهر با نامگذاری معابر در جلسات وقت کشی می کند گفت: این موضوع صحت ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.