سیاوش شهریور عصر یکشنبه در همایش آموزشی بازرسان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شمیرانات که در سالن فجر سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: هیچ جنایتی در هیچ سرزمینی بالاتر از صدمه خوردن به اعتماد مردم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: پروژه انتخابات یک پروژه ارزشمند در جهان مدرن است. حضور در صحنه های انشای سرنوشت و صحنه هایی که می تواند خلق حماسه های رهایی بخش داشته باشد و ما به عنوان مردم سالاری دینی از آن نام می بریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتخابات در همه جای دنیا یک معنایی دارد و آن این است که ما پای صندوق های رأی حاضر می شویم تا سیاست گذارانمان، حاکمانمان و مجریان خود را انتخاب کنیم و یک حکمرانی خوب که از خویشتنداری، خرد، مردمداری، پرهیزگاری و ایمان نشأت می گیرد داشته باشیم.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: وزارت کشور وطیفهٔ اجرا و حسن اجرای انتخابات را دارد؛ برای همین افرادی را به عنوان بازرس انتخاب می کند تا این پروژه به درستی و نیکی به سرانجام برسد.

شهریور بیان داشت: بازرسان بخش جدایی ناپذیر هم افزای پروژه انتخابات است. وگرنه بازرس به شعبه ها مراجعه نمی کند که فرإیند رأی گیری را مختل کند، برای نماینده فرماندار مشکل ساز شود یا مچ گیری کند!

وی اذعان داشت: هدف از حضور بازرس در این پروژه مهم کمک رسانی به فرمانداری و وزارت کشور است تا انتخابات درست و مر قانون انجام شود.

این مقام مسئول خطاب به بازرسان تأکید کرد: موازینی که برای شما مشخص شده به طوری رعایت کنید تا ما و مسئولان در رده های بالادست نگرانی از بروز احتمالی تخلف در شعب اخذ رأی شمیرانات نداشته باشند.

فرماندار شمیرانات افزود: دقت کنید اگر تخلفی هم صورت گرفت به دور از هیاهو و درشت گویی، گزارش خود را مستند به فرمانداری ابلاغ کنید.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با ۳۶ روستا و ۳ شهر با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

تاکنون ۲۷۹ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان شمیرانات پیش بینی شده است؛ در این جانمایی ها سرعت دسترسی و آسودگی شهروندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران مشترکاً دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند. برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یکهزار و ۲۶۲ نفر از کاندیدای حوزهٔ انتخابیه مذکور تائید صلاحیت شده اند.

شمار کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۲۹۰ نفر است.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان از جمله تهران برگزار می‌شود، این انتخابات نیز روز دوم اسفند ماه امسال به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.