فرماندار شهرستان شمیرانات روز یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: وظیفه ما این است انقلاب اسلامی را به گونه ای به آیندگان بسپاریم که به ما آفرین بگویند و از ما به عنوان آینده سازان نیکو یاد کنند.

سیاوش شهریور خطاب به این دانش آموزان افزود: جهان جدید فصلی را در زندگی  به نام انتخاب، دموکراسی و جمهوری خواهی آغاز کرده و موضوع این گزاره ارزشمند اولین حضور شما پای صندوق های رأی است.

وی تصریح کرد: این حضور یعنی اعمال اراده فردی و عمومی. یعنی من به عنوان یک انسان، شهروند، کنش گر و عنصر فعالی که می خواهم جامعه، تقدیر و آیندهٔ کشور را بسازم و جهانی زیباتر، امن تر و انسانی تری را ترسیم کنم، باید بیایم پای کاری که آینده من به آن بستگی دارد.

این مقام مسئول گفت: حضور در انتخابات یعنی می آیم تا در انتخاب افرادی که قرار است برایم سیاست گذاری کنند دخالت کنم.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: در انتخابات باید افراد با سلایق مختلفی حضور داشته باشند تا دانش آموزان ما با هر تفکری بتوانند انتخاب کنند؛ همچنین دانش آموزان ما هم موظف هستند در انتخابات اعمال اراده کنند تا افرادی که می خواهند به صحنه قدرت و سیاست راه یابند.

شهرور تأکید کرد: در یک جامعه خردمند، عاقل و پخته همه تلاش می کنند تا نقش مثبت و مؤثر داشته باشند. در انتخابی که زندگی و آینده ما به آن بستگی دارد باید دغدغه داشته باشید و پرس و جو و مداخله کنید؛ سعی کنید انتخابی کنید که در آن زندگی و آینده ای بهتر وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: یکی از آرمان ها و اهداف امام راحل و شهدای معظم این بود تا بتوانیم خودمان آینده، تقدیر و سیاستمدارانمان را انتخاب کنیم. انقلاب اسلامی رهایی از استکبار بود تا ما منشأ اثر در زندگی خودمان باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایام الله دهه فجر به ما یادآوری می کند شهدا جانشان را دادند تا امروز مردان و زنان کشور برای انتخابی بهتر، عاقلانه تر و خردمندانه تر با قدرت و اشتیاق در انتخابات شرکت کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۶۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۴۰۳ مدرسه دولتی و غیردولتی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران مشترکاً دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند. برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یکهزار و ۲۶۲ نفر از کاندیدای حوزهٔ انتخابیه مذکور تائید صلاحیت شده اند.

شمار کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۲۹۰ نفر است.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه امسال برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.