سیاوش شهریور عصر شنبه در اولین جلسهٔ آموزش انتخابات نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی که در سالن همایش دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: هر ملتی خود سرنوشتش را رقم می زند و ما به عنوان یک کنش‌گر عاقل باید با انتخاب خوب، خردمندانه و شایسته سالارانه خودمان سرنوشت خود را تعیین کنیم و بر اساس تمام مستندات دینی، قرآنی و الهی تقدیری زیباتر، ارزشمندتر، پاک تر، انسانی تر و دین دارانه تری برای خودمان رقم بزنیم.

وی افزود: رقم زدن سرنوشتی والا و نیکو برای مردم و توسعه ای پایدار برای ایران منوط به حکمرانی خوب برای رفاه شهروندان، دولتی بهتر برای عملگرایی بیشتر، مجلسی باسوادتر برای سیاستگذاری بهتر و قانونی برای مراودات عاقلانه تر است که راهکار تحقق این موارد انتخابات صحیح است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتخابات اساسی ترین، مقدس ترین، حساس ترین، شریف ترین و ملی ترین سازوکار کشور است ، گفت:‌ اگر نامزدهای با سواد، متدین، دست پاک، فهیم و خردمند انتخاب کنیم تحقق تمام خوبی ها و سرنوشتی پایدار و توسعه در انتظار ما خواهد بود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با ۳۶ روستا و ۳ شهر با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران مشترکاً دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند. برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یکهزار و ۲۶۲ نفر از کاندیدای حوزهٔ انتخابیه مذکور تائید صلاحیت شده اند.

شمار کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۲۹۰ نفر است.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان از جمله تهران برگزار می‌شود، این انتخابات نیز روز دوم اسفند ماه امسال به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.